برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

آیا این چیزی که من اینجا میگم یه معجزه قرآنی هست؟

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۴۶ ب.ظ

اگه میبیند مطلب زیاد و خسته کننده اس مستقیم برید و از قسمت بولد شده به بعد رو بخونید.

توی سایت فرقان 114 مطلب زیر اومده:

آیه: "فرشتگان و ارواح در یک روز به او (مذکر) صعود کردند که این معادل پنجاه هزار سال برای انسان است"!

 در اینجا فرشتگان یک روز را معادل پنجاه هزار سال برای انسان گذر می کنند. (زمان در مقابل زمان و نه زمان در مقابل فاصله مانند آیه ی قمری قبل).

 اگرچه طبق نظریه ی نسبیت خاص اینشتین و بوسیله ی این تغییرات زمان (تاخیرات زمانی) بدست آمده به عنوان یک ادعا از مسلمین (که واقعا آن فرشتگان به سرعت نور شتاب می گیرند) را می توانیم تصدیق یا انکار کنیم.

این ادعا می تواند در دو دقیقه تصدیق شود که آنگاه هیچ نیازی به عقاید کورکورانه نخواهد بود.

آلبرت اینشتین یک مسلمان نبود اما یهودی ای بود که نظریه ی معروف نسبیت خاص را ارائه داد.

هرچه سرعت بیشتر بشود زمان آرام تر می گذرد.

در بیرون یک میدان گرانشی زمان اینگونه است:

 ∆t= ∆t0/ (1-v^2/c^2) ^0.5


∆t0

   .زمانی می باشد که برای متحرک بوسیله ی متحرک معادل است

∆t

زمانی است که برای متحرک معادل گذر ایستگاهی است.

V سرعتی است که به شاهد ایستگاهی نسبت داده می شود.

∆t0

زمانی است که برای فرشتگان می گذرد. (یک روز).

∆t

زمانی است که معادل زمان برای انسانها است. (پنجاه هزار سال قمری در دوازده ماه قمری بر سال قمری در 27.321661 روز بر ماه قمری).

و V سرعت فرشتگان در این مورد است. (که ما قصد داریم آنرا حساب و با سرعت شناخته شده ی نور مقایسه کنیم). سرعت نور در خلا 299792.458 کیلومتر بر ثانیه است.

 از معادله ی بالا می توانیم آن سرعت ناشناخته را حساب کنیم:

 v=c (1-∆t0 ^2/∆t^2) ^0.5

 حال بهتر است اظهارات مسلمین را در معادله جایگزین کنیم و ببینیم که فرشتگان مسلمین واقعا به سرعت نور شتاب می گیرند یا نه؟

ارقام را از آیه در این معادله جایگزین می کنیم:

 v =c (1-(1^2/(50000*12*27.321661)^2))^0.5

v = c * 0.99999999999999981

v = 299792.4579999994 km / s

 این اتساع زمانی (تغییرات زمانی) نشان می دهد که فرشتگان در بیرون از میادین گرانشی به سرعت نور شتاب می گیرند. (کمی کمتر از سرعت نور زیرا جرم دارند).

این نمی تواند یک تصادف باشد زیرا سرعت حساب شده دقیقا یکسان با آیه ی قمری قبلی همچنین در بیرون از یک میدان گرانشی است.

مسلمانان همواره می پرسند که چگونه یک مرد بی سواد 1400 سال پیش توانسته اتساع زمانی و هسته نسبیت را بدست آورد!

-------------------------------------------------------

بقیه مطلب از خودم: علی رقم اینکه تو این سایت مطالب خیلی خوبی در مورد معجزات قرآنی اومده اما به نظرم مطلب بالا تایید کننده اینکه قرآن به اتساع طول اشاره کرده است نیست. زیرا اگر شما به جای عدد 50 هزار که در آیه آمده هر عدد بزرگتر از 50 هزار قرار بدید سرعت نور با دقت بالاتری محاسبه خواهد شد.مثلا اگر تو آیه به جای عدد 50 هزار گفته میشد عدد 200 هزار اون موقع داشتیم:


v = c * 0.99999999999999999883

که به مراتب از عدد محاسبه شده در بالا برای محاسبه سرعت نور دقیق تر است.
واقعیت اینه که هر عدد بزرگی رو میشد به جای 50 هزار تو آیه قرار داد و نتیجه مشابهی در مورد سرعت نور(سرعت فرشتگان) گرفت.در واقع زمانی میشد ادعا کرد که این آیه به چنین معجزه ای اشاره دارد که فقط عدد 50 هزار یا عددی نزدیک به آن دارای این ویژگی باشد در حالی که الآن هر عددنسبتا بزرگ را هم که ما استفاده کنیم (حتی عدد یک) باز هم می توانیم به نتیجه مشابه آنچه تو مطلب بالا هست برسیم.بنابراین محاسبات بالا نشان دهنده چنین معجزه ای که این سایت کرده نیست.

اما این آیه به نظر من داره یه معجزه دیگه رو نشون میده که الآن توضیحش میدم:

1- بعد از انفجار بزرگ تا زمانیکه اتم ها که سازنده جهان مادی هستند شکل بگیرند 300 هزار سال طول کشیده.

مثلا این جملات دکتر مبشر نماینده آژانس فضایی اروپا در ناسا را نگاه کنید:
"

به گزارش ایسنا، دکتر مبشر اظهار کرد: در واقع بین سه دقیقه تا 300 هزار سال پس از پیدایش جهان، هسته اتم‌ها از ساده‌ترین آنها تا سنگین‌ترین اتم شکل گرفته و حدود 380 هزار سال پس از پیدایش جهان الکترون‌ها دور هسته‌های اتم جمع شده و نهایتا باعث به وجود آمدن اتم‌ها که تشکیل دهنده کهکشان‌ها، سیارات و انسان‌ها هستند، شدند.

 

استاد دانشگاه «ریورساید» با اشاره به این که دمای جهان 300 هزار سال پس از مهبانگ، سه هزار درجه کلوین بوده است، ادامه داد: از آن زمان تاکنون کهکشان‌ها و ستاره‌ها به وجود آمدند."

و البته این:

دکتر مبشر درباره دوران تاریک جهان گفت: دوران تاریک (DARK AGE) زمانی است که در طول آن هیچ کهکشان یا ستاره‌ای شکل نمی‌گرفت و جهان فقط در حال انبساط بود. جهان در آن دوران که از حدود 300 هزار سال بعد از انفجار بزرگ(بیگ‌بنگ) آغاز شد و چند صد هزار سال ادامه داشت، همانند هوای مه آلودی بود که چیزی در آن قابل رویت نیست و بعد از آن اولین ستاره‌ها و کهکشان‌ها مشاهده می‌شوند. "

از حرف های دکتر مبشر چه نتیجه ای میتونیم بگیریم؟

به نظر من نتیجه حرف های ایشون اینه که بعد از انفجار بزرگ به مدت 300 هزار سال فرآیندهایی در عالم رخ میده که طی اون و بعد از گذشت 300 هزار سال کم کم اتم ها شکل میگیرند و کهکشانها شروع به تولد میکنند در واقع دکتر مبشر به صراحت میگه:

"
جهان در آن دوران که از حدود 300 هزار سال بعد از انفجار بزرگ(بیگ‌بنگ) آغاز شد"

حالا یک نگاهی به آیات قرآن بندازیم:

الف)
آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین بسته بود و ما آنها را بشکافتیم؟{سوره انبیاء آیه ۳۰}

این آیه به وضوح به مسئله انفجاربزرگ و بیگ بنگ اشاره داره، که محققین خیلی در موردش حرف زدند، پس قران مسئله بیگ بنگ رو تایید میکنه اما بعد.

ب)ما آسمانها و زمین و آنچه را میان آنهاست در شش روز آفریدیم و هیچ خستگی بما نرسید (سوره ق آیه 38)

ج)
فرشتگان و روح (فرشته مخصوص ) به سوى او عروج مى کنند در آن روزى که مقدارش پنجاه هزار سال است (سوره معارج آیه 4)

در آیه ب قرآن میگه جهان رو در شش روز آفریدیم اما وقتی زمین هنوز خلق نشده بوده معلومه که منظور از این  روز،  روز زمینی ما نیست بلکه منظور روز دیگری است. در آیه ج اشاره به روزی میشه که طولش 50 هزار سال  است. اما این عروج فرشتگان و روح در قیامت اتفاق میفته یعنی زمانیکه زمین و کائنات دوباره بهم میریزند و یا به قول قران مثل طومار به هم پیچیده می شود (سوره انبا آیه 104:در آن روز که آسمان را چون طوماری در هم می پیچیم هماگونه که آفرینش را آغاز کردیم آنرا باز می گردانیم. این وعده ای است که بر ماست و قطعا آنرا انجام می دهیم!) و به وضع اولش بر میگردد و این یعنی اون روزهایی که در آیه ب مورد نظر بوده از همین روزهایی هست که در آیه ج مد نظر است. بنابراین قرآن در آیه ب میگه ما جهان رو در 6 روز خلق کردیم و حالا که هر روز 50 هزار سال است پس فرآیند خلقت جهان 300 هزار سال طول کشیده و این همون چیزی هست که دکتر مبشر و یافته های علمی جدید میگه یعنی بعد از انفجار بزرگ 300 هزار سال طول کشید تا جهان ما شکل بگیره.(البته فراموش نکنیم همین الآن هم جهان در حال شکل گیری هست و دائما فرآیند تولد و مرگ ستارگان رخ میده منظور اینه که 300 هزار سال بعد از انفجار بزرگ طول کشیده تا چرخه فرآیند تشکیل و مرگ ستارگان که سازنده جهان ما هستند شکل بگیره)

 پ ن1: من این برداشت از این آیات رو جای دیگه ای ندیدم و برداشت خودم هست به نظرتون آیا برداشت من درست هست یا نه؟ (البته احتمال داره افراد دیگری این موضوع رو مطرح کرده باشن ولی من تا به حال چیزی در موردش ندیدم اگه شما دیدید لینکش رو اینجا واسم بزارید)

اگر کسی به افرادی که در مورد تفسیر آیات قرآن کار میکنن دسترسی داره و میتونه نظر اونها در مورد این موضع جویا بشه خیلی خوب میشه بپرسه و به ما بگه.

پ ن 2: امروز به یه نتیجه خوب در مورد تزم رسیدم ولی نمی دونم چی شد که فعلا کنار گذاشتمش و این مطلب رو نوشتم.


 





  • عباسی

نظرات  (۱۶)

ممنون دوست عزیزم "س"

وقتی کامنتتونو خوندم نمیدونم چرا ولی خیلی خوشحال شدم

ممنون مخصوصا بخاطر مثالی ک زدی (همه میدونیم بزرگترین گناه ناامیدیه و امام علی (ع) از ارتکاب به گناه خوشش نمیاد سلمان (ع) طبق حرفی که زده اگه ناامیدی به سراغش میومد به فکر امام علی (ع)  می افتاد که امام ناراضیه و بعد خودشو کنترل میکرد)

من صحبتتو کاملا قبول دارم اما معمولا سوالامو ازافرادی میپرسم ک توو خانواده م نباشه (البته بجز داداشم ک ایشونم ازم دوره و بهش دسترسی ندارم)چون بقیه افراد خانواده فکرمیکنن ک من آدمی هستم ک کلا به همفکری بادیگران نیازی ندارم و بطور خودکار!!!!همه مشکلاتو میتونم حل کنم یا اشتباه نکنم و حتی گاهی اوقات ازمن میخوان برای مشکلاتی ک بوجود میاد به جاشون فکرکنم!(واقعا ازاین فکرشون تعجب میکنم چون بقیه بزرگتر از من هستن)

اما هم از استاد عزیز و هم از شما خیلی ممنونم چون جواب هاتون به سوالم کاملا قانع کننده بود واز وقتی ک استاد نظرشون رو گفتن و الان ک کامنت شما رو خوندم دیگه ناامیدی فراموشم شد و به این تنیجه رسیدم ک زیاد نباید در مورد هرچیز احساس مسئولیت کنم یعنی لازم نیست برای اتفاقی ک صبرمو به انتهاش رسونده حرص بخورم فهمیدم ک باید بااتکا به دانسته هام ک از استاد و شما یادشون گرفتم راحتتر برای یه رفتار اشتباه تصمیم بگیرم و مسیرمو ازش جدا کنم.ممنـــــــــــــــــــــــون

فضیل وقتی تصمیم گرفت برگرده چون راهزن بود برای قبول توبش مجبور بود حق همه ی مردمی که ازشون دزدیده رو ادا کنه بعضی از ماها که دزد نیستیم چنین مشکلاتی سر راه ما نیست و از این نظر وضعمون بهتره البته از بحث دورت نکنم اینو نوشتم که متوجه بشی امثال سلمان(ع)   دستنیافتنی نیستند و باید زحمت کشید.
این مثالو بخون :
همه میدونیم بزرگترین گناه ناامیدیه و امام علی (ع) از ارتکاب به گناه خوشش نمیاد سلمان (ع) طبق حرفی که زده اگه ناامیدی به سراغش میومد به فکر امام علی (ع)  می افتاد که امام ناراضیه و بعد خودشو کنترل میکرد اولش برای همه سخته ولی با تمرین عادی میشه (مثل حل مسائل ریاضی میونه که بعضیا که تمرین حل نمیکنن  همش میگن ما ریاضی نمی فهمیم و نمیتونیم یاد بگیریم)
بقول استاد:(خیلی وقت ها ما خودمون هم کم و بیش جواب این سوال ها رو می دونیم اما دوست نداریم به راه حل ها عمل کنیم)
ببین باید به دونسته هات عمل کنی الان که فهمیدی سلمان (ع) چجوری خودشو کنترل میکرد یا احتمالا بعدا یاد بگیری بقیه ادمای خوب چه راه درستی دارن شما باید به این دونسته هات عمل کنی تا نتیجشو ببینی
یه راه دیگه برای ناامیدی
در مقابل کسایی که همش بی دلیل ایه ی یاس میخونن یه گوشت در باشه یکی دربازه من خودم که اینجوریم اصلا نباید به چیزی که داره ناامیدت میکنه اونقد فکر کنی که کار به جایی برسه که دیگه از خدا هم نتونی کمک بخوای باید پیشگیری کنی من برای راحتی از وسوسه شیطان که تو این موارد بیشتر به سراغ ادم میاد سوره فلق و ناسو زیاد میخونم بعدشم باید فکر کنی چیزی که بخاطرش ناراحتی درسته  یا نه مثلا مگه بده خدا اشتباهات ادمو بهش بگه اصلا خدا نگه پس کی بگه
البته اینم قبول دارم که روشهای زیادی وجود داره و برای هرکسم راه خودش موثره و شمارو یه نفر که قبولش داری باید راهنمایی کنه مثل استاد یا بزرگترای خانوادت
در ضمن دوست عزیز"س",فهمیدم منظورتون اینه ک هرکاری رو خواستم شروعش کنم ببینم حضرت چی دوست دارن اما واقعا این توانایی رو درخودم نمیبینم,بخاطر همین ازاستاد سوالمو پرسیدم تا بتونم به یه نتیجه ای برسم و بعد از جواب استاد در آخرین پست سعی میکنم چندین باربخونمش چون معمولا برای اینکه صحبت یه نفریادم نره برای خودم مرورش میکنم.ممنون.

بله,درسته اما من نمیتونم فرض کنم ک از جناب فضیل (وقتی راهزن بودن) بهترم اینکه راهزن بوده دلیل نمیشه ک بگم ازمن بدتر بوده اصولا نمیتونم از این نظر خودمو با کسی قیاس کنم ک بفهمم من ازاون بهترم یا بدتر اما معمولا بقیه رو بهتر ازخودم میبینم واقعا هم همینطوره.عادت کردیم براساس ظاهرافراد قضاوت کنیم کافیه یه نفر روزنه امیدی توو دلش داشته باشه کافیه یه ذره توو دلش به چیزی اعتقادداشته باشه تا بتونه تغییرکنه

من میگم وقتی صبرآدم تموم میشه وقتی دیگه کم میاره دیگه روزنه امیدی رو توو دلش نمیتونه پیداکنه حتی دیگه نمیتونه ازخالقش بخواد کمکش کنه.من فکرمیکنم جدیدا خدا میخواد اشتباهتمو به رخم بکشه...

سلمان یه ادم بود مثل ما چرا سلمانو غیر قابل دستیابی فرض می کنی یکی دیگه مثل سلمان جناب فضیل هستش که اول یه راهزن بود (و بعضی از ماها خیلی وضعمون از اون بهتره) و  بعد به جایی رسید که کتاب مصباح الشریعه رو نوشت و اتفاقی هم نبود برای رسیدن به مقامش زحمت کشید 

منظورم این بود شما هم هر کاری میخوای بکنی اول فکر امام علی (ع) باهاش موافقه یا نه اصلا سخت نیست فقط باید تصمیم بگیری که شروع کنی

دوست عزیز"س" جان ,ممنون اما واقعا نمیشه سلمان رو با من سنجید :-) عزیزم شناختی ک ایشون از حضرت امیر داشتن رو با دیگران مقایسه نکن ایشون شیعه ی واقعی حضرت بودن  نه مثل من غریب از امامم و اینکه من دریایی ازاشتباهم!  

ممنون ک راهنمایی کردی اما واقعا من دنبال چنین جوابی نبودم...

من دنبال جوابی هستم ک به زبان خودم باشه و دلیلی محکم باشه تا توو دلم بشینه و ازیادم نره.

یکی از جواباش این که از تجربیات و نتیجه موارد مشابه استفاده کنه. 

 یکی دیگه:

از سلمان فارسی(ع) سوالی پرسیدند که الان یادم نیست اینجوری جواب داد

هر کاری که می خواستم انجام دهم ابتدا فکر میکردم که ایا امام علی (ع)با ان موافق است یا نه

واقعا همینطوره اماواقعیتش اینه ک  وقتی صبرآدم تموم میشه دیگه جوابی برای سوالای بدیهی نداره باشه .ممنون استاد منتظر جوابتون در پست های بعدی هستم.

استادسلام جدا از مباحث جالب وب تون یه سوال اعتقادی دارم

بنظرتون آدم چطوری میتونه اشتباه نکنه؟

چطوری میتونه صبرداشته باشه وقتی ک برای دستیابی برای یه هدفی کلی بیش ازظرفیتش صبرکرده؟

خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین من میتونم با جواب این سوال به یه نتیجه خوب برسم.(استاد بهم نخندین :-) ک چرا این سوالا رو ازتون پرسیدم چند وقته خواستم ازتون بپرسم اما واقعا نمیدونستم چطوری بیانش کنم.)

پاسخ:
سلام، این سوال ها خیلی کلی هست و بنابراین خیلی نمیشه جواب مشخصی بهشون داد. انسان های زیادی از دریچه نگاه خودشون به این سوال ها جواب دادن. واقعیت اینه که خیلی وقت ها ما خودمون هم کم و بیش جواب این سوال ها رو می دونیم اما دوست نداریم به راه حل ها عمل کنیم.
ولی سعی می کنم از زاویه نگاه خودم و در حد دانشم، تو پست بعد به این سوال ها جواب بدم.
احمد جان داداش اینقدر جوش نزن تشکیل میشه دیگه... انتظار به پایان میرسه و بالاخره استاد عباسی رو خواهید دیــــــــــــــد :-)
میگم استاد نکنه ترم آخره که میاین دانشگاه قم؟؟

پاسخ:
در مورد ترم بعد فعلا چیزی مشخص نیست.
سلام استاد
الان 15 نفر درس مبانی آنالیز ریاضی ثبت کردن
ظرفیت 30 نفر خورده
آیا با این تعداد کلاس تشکیل میشه؟
معمولا حداقل با چند نفر کلاس تشکیل میدن؟
پاسخ:
سلام
بعید میدونم مشکلی برای تشکیل کلاس باشه، چون تا اونجا که من میدونم حداقل نفرات برای تشکیل کلاس 10 نفر هست. ولی اینکه حالا در سحذف بشه یا نه رو نمی دونم.
من با بقیش موافقم چون هم مقاله راجع بهش خوندم هم یه برنامه تفسیری گوش دادم واینکه مقایرتی نبود چون پدرم خودشون متنو کامل خوندن.ایشون هم سلام رسوندن گفتن موفق باشید انشاا...
سلام استاد.من با اون قسمت آخر که گفتین مفسرین کاملا اشتباه کردن کاملا مخالفم.تفسیر قرآن براساس همون آیه ی خاص نیست طبق احادیث وانطباق با آیات دیگه وعلم به زبان عربی است(و خیلی علوم دیگه) پدرم گفت شما باید همه آیاتی که از یوم استفاده شده ببینید که معنی بازه زمانی میده بعد ادعا کنید این کلمه یوم به مرحله تفسیر کردن کاملا اشتباهه یه شاهد برای اثبات این تفسیر خلقت مرحله به مرحله ی هر انسانه(پدرم استاد تفسیر وعلوم عالی حزوی هستن)
پاسخ:
سلام.
ممنون به خاط تذکرتون، حق با شماست خیلی راحت نمیشه گفت دیگرون اشتباه کردن، بنابراین من کلا اون جمله آخر رو حذف کردم.
اما در مورد مفهوم روز تو آیه 104 سوره انبیا داریم که خدا میگه:در آن روز (احتمالا قیامت) که آسمان را چون طوماری در هم می پیچیم هماگونه که آفرینش را آغاز کردیم آنرا باز می گردانیم. این وعده ای است که بر ماست و قطعا آنرا انجام می دهیم!
یعنی شرایط انتهای عالم شبیه شرایط ابتداش هست. بعد دوباره تو آیه ج گفته شده در آن روز (احتمالا قیامت) فرشتگان و روح در روزی که مقدارش 50 هزار سال هست (سال همه جا به مفهوم سال زمینی است) یعنی روزهای قیامت که توش خلقت آسمانها به حالت اول برمیگرده 50 هزار سال طول میکشیدن، پس احتمالا منظور از روز در ابتدای خلقت هم همون روزهایی هست که 50 هزار سال طول میکشن.
در هر حال من اصراری ندارم که بگم حتما حرف من درست هست، من فقط برداشتم رو از این آیات گفتم و متخصصین تفسیر قرآن میتونن با توجه به آیات دیگه و احادیث صحیح این موضوع رو رد یا تایید کنن چیزی که من گفتم فقط یه فرضیه بود.
در ضمن سلام من رو به پدرتون برسونید و به خاطر راهنماییاشون ار طرف من ازشون تشکر کنید.
از توضیحاتی که دادین ممنون
من هم گروه دوم رو برای این ترم بیشتر دوست دارم
مطلب اصلیتون در مورد معجزه هم جالب بود
استاد بنظر من برداشت شما از شش روز که اگه در 50هزار سال ضرب کنیم، میشه 300هزار سال، کاملا منطقیه. و البته انطباقی جالب با سرعت نور هم داره.
یه موضوعی که چند سالی هست ذهن منو مشغول کرده اینه که ما در قرآن آیه ای با این مضمون داریم که:
کوه هارو ثابت می انگارید در حالی که مانند ابر ها در حرکتند.
من از بعضی ها سوال کردم، می گفتند منظور همون حرکت زمینه، اما من میگم از کجا معلوم که منظور همون حرکت صفحات کره زمین نباشه؟!!
چون من به بار توی یک مستند دیدم که بعضی از گسل های زمین به حدی فعال هستند که در یک بازه زمانی مثلا شش ماه یا یکساله میشه حرکت صفحات زمین رو از روی کوه ها که جابجا میشن حتی به اندازه یک متر هم مشاهده کرد. من از خودم میپرسم خب اگه منظور فقط حرکت خود زمین بود چرا قرآن از لفظ ارض استفاده نکرده و کوه ها رو توی این آیه به اسم آورده؟؟!!
کاش میشد از یه جای مطمئن جواب سوالمو میپرسیدم.
پاسخ:
سلام،
این چیزی که شما در مورد کوه ها گفتید درسته و قبلا محققین مطرحش کردن. میتونید اینجا رو ببینید:
http://forghan114.vcp.ir/36881-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D9%86/246662-%EF%BB%BF%EF%BB%BF%EF%BB%BF%EF%BB%BF%EF%BB%BF%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%EF%BB%BF.html

نکته جالب مثالی هست که استفاده شده یعنی تو آیه گفته شده کوه ها مانند ابر حرکت میکنن، ابرها اینجورین وقتی ما به آسمان نگاه می کنیم گویا حرکتی ندارن اما چند ساعت بعد میبینیم که اون ابر کلی تغییر شکل داده  و جابه جا شده دقیقا مثل حرکت صفحات زمین
سلام استاد
برای انتخاب واحد ترم سوم کدام گروه از درسهای پایین رو انتخاب کنم:

1-مبانی جبر/ مبانی آنالیز ریاضی/ مبانی ماتریسها و جبر خطی/
ریاضی 3 / مبانی آنالیز عددی

2-مبانی جبر/مبانی آنالیز ریاضی/مبانی منطق و نظریه مجموعه‏ ها/
مبانی ترکیبیات/احتمال 1

3-مبانی جبر/ مبانی آنالیز ریاضی/مبانی آنالیز عددی/
مبانی ماتریسها و جبر خطی/مبانی ترکیبیات

4-مبانی جبر/ مبانی آنالیز ریاضی/مبانی آنالیز عددی/
مبانی ماتریسها و جبر خطی/احتمال 1

5-مبانی جبر/ مبانی آنالیز ریاضی/مبانی آنالیز عددی/
مبانی ترکیبیات/احتمال 1

6-مبانی جبر/ مبانی آنالیز ریاضی/مبانی ماتریسها و جبر خطی/
مبانی ترکیبیات/احتمال 1

هر گروه شامل 5 درسه که دروس اول و دوم آنها مشترکند یعنی در همشون مبانی جبر و مبانی آنالیز ریاضی هست
لطفا شماره ی گروه مناسب رو بنویسید
تداخل درسها طوریه که فقط یکی از این 6 حالت رو میتونم بردارم
متناسب با معدل ترم قبلم که 18 بود طوری انتخاب کنید که نه خیلی ساده باشه نه کمر شکن!!
متشکرم
پاسخ:
سلام. به نظر من گروه شماره 2 بهتره به دلایل زیر:
1- شما تازه درس مبانی ریاضی رو پاس کردید و تا مطالب یادتون نرفته بهتره درس مبانی منطق و نظریه مجموعه ها رو هم پاس کنید.
2- بهتره درس مبانی ماتریس و جبر خطی بعد از درس مبانی جبر گرفته بشه، چون شما باید اولش تو درس مبانی جبر با مفهوم گروه و میدان آشنا بشید تا بتونید خوب درس جبر خطی رو متجه بشید، این درس خیلی مهمه پس می ارزه که یه ترم به تاخیرش بندازید تا ترم بعد بهتر یادش بگیرید.
3- مبانی ترکیبیات و احتمال 1 یه مقداری از مباحثشون شبیه هم هست پس اگه با هم بردارید راحت تر میتونید پاس کنید.
نکته: از وقتی درس های 4 واحدی ریاضی شده 3 واحد، رشته ریاضی خیلی سنگین شده و هر کدوم رو هم که شما انتخاب کنید باز کار شما سخته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی