برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

مشکلی به نام شروع کردن

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۳ ب.ظ

به تجربه فهمیدم که شروع هر کاری خیلی سخت تر از انجامش هست. مثلا وقتی میخوایی یه متن رو تایپ کنی اگه بتونی کامپیوتر رو روشن کنی 90 درصد مشکل حل شده و با چند دقیقه کار متن تایپ میشه.

مشکلی به نام شنبه با ساعت رند:

من زمانیکه لیسانس بودم همیشه تصمیم می گرفتم که از شنبه آینده که داره میاد مثلا با جدیت بیشتری درس بخونم و یا کار خاصی رو بکنم البته هیچ وقت اون شنبه دیگه نمیومد!!!

یا بعضی وقت ها که میخواستم درس بخونم، اگه مثلا ساعت 2:20 بود وایمیسدم تا ساعت 3 بشه بعد شروع کنم، البته خیلی های دیگه هم اینجورین.

"هر کاری رو که میخوایید انجام بدید بلافاصله شروع به انجامش کنید" این یکی از مهم ترین تجربیات من بوده.

در هر حال نباید فراموش کنیم که " امروز فردای همان دیروزی است که منتظر آمدنش بودیم"

  • عباسی

نظرات  (۷)

آنالیز با استاد میرزاییه.ولی کاش خود استاد عباسی بردارن که با گفتارشون آشناییم
سلام استاد.
اما من یک هفته است هر جا تو اینترنت سر زدم نتونستم این کتابو پیداش کنم(کتابش رو هم همه کس ندارن بعضی استادا دارن) میشه شما یه لطفی کنین حالا که دانلود کردین در اختیار ما هم بگذارین.
استاد شما ترم بعد احتمالش هست که انالیز ارائه بدین؟
2 ترم پیش بچه های ورودی ما مبانی انالیز و با شما پاس کردیم اما هرچی صبر میکنیم که انالیز و با شما ارائه بدن اما هنوز ارائه ندادن.این ترمم هرچی من میپرسم که انالیز ترم بعد با کدوم استاد ارائه میشه هنوز جواب مشخصی نگرفتم!

پاسخ:
سلام. کتاب رو از اینجا دانلود کنید:
به احتمال قوی آنالیز با من نیست.

pugh یه کتاب انالیز هست که توی بعضی دانشگاه ها به جای رودین تدریس میشه

نویسندش Charles Pughهست کتابه سختیه

چون چاپ2002هست بعیده بتونید دانلودش کنید مگر اینکه از بعضی از سایت های روسی یا چینی فرمتdjvuرو گیر بیارید که البته سایت هاشون غیرمجازند

اگرم بخواهید بخرید که برای نسخه اصلیش باید حدود150هزار تومن بدید...

تا جایی هم که میدونم ترجمه نشده

پاسخ:
سلام. ممنون به خاطر اطلاعاتت. من کتاب رو از اینترنت دانلود کردم (نسخه پی دی افش رو هم میشه دانلود کرد). کتاب خوبیه ولی سخت تر از رودین نیست به نظر من ساده تر از رودین توضیح داده و مثال های خوبی توش پیدا میشه و برای تفهیم مطلب شکل های جالبی هم توی کتاب کشیده شده (از نظر سختی اگه بین کتاب رودین و یک کتاب ریاضی عمومی میانگین بگیریم میشه این کتاب), البته یه خوبی که داره جامع تر از رودین هست و بعضی مباحث مثل تعریف توپولوژی و اینها توش پیدا میشه.
اگه من دوباره آنالیز درس می دادم این کتاب رو کنار رودین معرفی می کردم.
سلام استاد
چون میدونم شما هم از شاتل استفاده میکنین این سوالو از شما می پرسم
من از دیروز تاحالا نمیتونم وارد بلاگفا بشم. اصلا سایتش باز نمیشه. به شاتل هم زنگ زدم اونا میگن مشکلی نیس و اشکال از طرف شماست. آخه من که مثل همیشه میام کامپیوترو روشن میکنم چرا آخه باز نمیشه؟ میخام وبلاگمو بروز کنم اصن باز نمیشه
برای شما بلاگفا باز میشه؟؟
پاسخ:
سلام، من دیگه از شاتل استفاده نمی کنم!!!
و سایت بلاگفا هم واسم باز میشه.
ممنون استاد.
من هم اسم این کتاب رو تا به حال از هیچ کس نشنیده بودم،اما یکبار در سایت مکتب خونه دیدم که استاد شهشهانی برای بچه های شریف این کتاب و تدیس میکنند.
سلام استاد.وقت بخیر.
استاد من این ترم زبان تخصصی دارم دنبال یه مقاله ریاضی به زبان انگلیسی میگردم که ترجمه کنم (در حدود 5 یا 10صفحه). ومتنش هم تا حدی برام قابل فهم باشه اما هرچی تو اینترنت پیدا می کنم متنش چیزاییه که ما تا حالا درساشو نخوندیم،یا استاد زبانمون میگن جالب نیست.می خواستم لطف کنین راهنماییم کنید اگر سایتی رو میشناسید که به دردم بخوره ادرسشو بهم بگین.
استاد کتاب پیو برای ترجمه چطوره؟کلان نسبت به رودین سخت تره یا راحت تر؟من نتونستم گیرش بیارم(پیو)،فایلشم جایی پیدا نکردم به این دلیل نمی دونم چه جور کتابیه!
پاسخ:
سلام. هر موضوع ریاضی که بزنید یه چیزی تو ویکیپدیا در موردش پیدا میشه همون رو ببرید. (اغلب مقالات ریاضی خیلی تخصصی هستن و خوندنش برای شما مشکل) پس بهتره از همین ویکیپدیا استفاده کنید. این چند نمونه به نظرم بد نیست:
در مورد اون کتابی که گفتید من تا به حال اسمش رو هم نشنیدم.

سلام استاد

یه سوال : برای تست IQ چه معیار خاصی وجود داره؟ چه آزمون هوش استانداردی وجود داره؟

مثلا من توو یه سایت خوندم:

{اگر

1)    2+3 =10

2)    7+2=63

3)    6+5=66

4)    8+4=96

حالا به نظرتون جواب جمع پایین چی میشه؟

5)    9+7=؟

گفته میشه هرکسی که بتونه راز این جمع ها رو کشف کنه IQ  در حدود 120 داره.}

این تست ک واقعا خنده داره یعنی اصلا نمیشه بگی هرکی این سوالو جواب بده IQش انقدره جوابشم اونقدرا سخت نیست(یعنی اصلا سخت نیست چون بنظرمن برای جواب دادن به این سوال کافیه عمل ضرب رو بلد بود و به 1و2و3و4یکم نگاه کرد!)

اصلا هم شاید نحوه اندازه گیری IQساخته ی ذهن عده ای باشه چون ک شنیدم توو بعضی کشورا اصلا IQمهم نیست

 

پاسخ:
نمی دونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی