برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰ ق.ظ

آخرین باری که تو یه امتحان رسمی پایان ترم جدی شرکت کردم، درس آنالیز حقیقی بود و در زمستان سال 87، از اون سال به این ور در چندین امتحان مختلف شرکت کردم ولی خوب هیچکدوم شبیه امتحان پایان ترم نبود.

یکی از ویژگی های بارز مقاطع تحصیلات تکمیلی و بخصوص دکتری اینه که خیلی از چیزها دست خودت هست. یعنی یه دانشجوی کارشناسی باید، در زمان های مشخصی بیاد سر کلاس و در موعد مقرری باید امتحان بده در حالیکه تو مقطع دکتری خبری از اینجور چیزها نیست.هر موقع دلت خواست میتونی کار کردن روی پایان نامه رو برای چندین هفته نعطیل کنی.این آزادی عمل تو تحصیلات تکمیلی علی رغم اینکه باعث میشه راحتی بیشتری حس کنی ولی از طرفی هم ممکنه یه وقت به خود بیایی و ببینی کلی زمان از دست دادی.

در عوض یه ویژگی خوب لیسانس اینه که عموما مسیر مشخصی جلوت هست یعنی میدونی بالاخره یه جزوه و کتاب مشخصی هست که باید اون رو بخونی ولی تو تحصیلات تکمیلی گاه ممکنه مسیری که روبروت هست کاملا مبهم باشه و حتی برای مقطعی ندونی باید چی کار کنی (احتمالا کسانیکه دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستن بهتر منظور این جمله من رو میفهمن)

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام استاد 
یه سوال کسانی که ارشد مجازی(دولتی-پیام نور- آموزش محور پیام نور) می گیرند می تونند توی دکترا شرکت کنند؟
""مخصوصا ریاضی محض آموزش محور مجازی پیام نور که برای شاغلین خوبه.""
خواهشا یه جواب معتبر و قطعی برای اون بگید تا توی انتخاب رشته درست انتخاب کنم.من به فرد یا جای معتبری دسترسی ندارم.
پاسخ:
سلام. من بعید می دونم قانونا مشکلی برای شرکت تو دکتری داشته باشن (البته دقیقا هم نمی دونم باید دفترچه آزمون دکتری رو گیر بیارید و بخونید). اما مسئله ای که هست نگاه به کیفیت این دوره ها منفی هست بنابراین حتی اگه مجاز به شرکت تو آزمون دکتری هم باشید بعدا احتمالش خیلی زیاده که تو مصاحبه دانشگاه ها (به خصوص دانشگاه های از متوسط به بالا) رد بشید.
سلام استاد 3 تا سوال داشتم :
1- از همون اول به فکر دوتا ارشد بودن خوبه؟ ( یعنی یه ارشد که به کار بیاد مثل آموزش ریاضی و یه ارشد از محض ها که علاقه داریم .)
2- آیا برای گرفتن ارشد دوم محدودیتی هایی است ؟
3- آیا واحد های مشترکی آموزش ریاضی با محض ها داره و در  بار دوم آیا می خواد دوباره پاس بشه یا معادل سازی میشه؟
پاسخ:
سلام.من جواب دقیقی برای این سوالات نمی دونم اما در حد اطلاعات خودم جواب میدم.
1- این دوتا موضوعی که شما گفتید هر دو گرایش های رشته ریاضی هستن که ضرایبشون هم با هم تفاوت چندانی نمیکنه. بنابراین وقتی خودتون رو برای ارشد ریاضی آماده می کنید خود به خود برای هر دو گرایش آماده شدید.
2- هم زمان نمیشه دو تا رشته رو تو ارشد خوند و اگه یه ارشد روزانه بگیرید و بعدا دوباره بخوایید یه ارشد دیگه بگیرید باید پول (شهریه دوره شبانه) بدید.
3- بعید میدونم قبول کنن (البته تو لیسانس اغلب قبول میکنن ولی ارشد اینطور نیست)، البته باز از افرادی که مطلع ترن بپرسی بهتره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی