برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

در مورد نمرات درس مبانی آنالیز عددی

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ق.ظ

چند نفری در مورد نمرات درس مبانی انالیز عددی پرسیدن، چون از روز برگزاری امتحان بیشتر از 10 روز گذشته امکان ورود نمرات برای من نیست. من در خواست دادم که زمان ورود نمرات تایید شه،  همین که  این کار صورت بگیره، نمرات رو وارد می کنم.

یک نکته  اینجا وجود داره و اونم اینه که اگر استادی تا 10 روز بعد از برگزاری امتحان نمرات رو وارد نکنه، سیستم به روش بسته میشه و امکان اینکه نمرات رو وارد کنه نداره و باید در خواست بده تا مدت زمان ورود نمرات رو براش تمدید کنن. اما مسئله ای که وجود داره اینه که گویا باید یه نفر مثلا معاون دانشکده این درخواست تمدید مهلت رو تایید کنه! اما به نظر من این کار کاملا بیهوده است چون مثلا معاون دانشکده آیا چاره ای جز تایید درخواست تمدید داره؟ اگر مثلا درخواست تمدید زمان رو تایید نکنه عملا امکان ثبت نمرات از بین میره و این کار (یعنی تایید معاون دانشکده) نه تنها کمکی نمی کنه بلکه باعث تاخیر بیشتر هم میشه. مثلا در مورد همین درس مبانی آنالیز عددی من از 4 شنبه بعد از ظهر که میشد 11 روز بعد از امتحان می تونستم نمرات رو وارد کنم، اما ثبت نمرات برای من بسته بود. 5 شنبه و جمعه هم که تعطیل بود و شنبه من درخواست تمدید مهلت ورود نمرات رو دادم که هنوز تایید نشده. یعنی این فرآیند نیاز به تایید داشتن عملا باعث شده تاخیر 1 روزه به تاخیر 5 روزه تبدیل بشه. اینکه دانشگاه ها شرایطی رو ایجاد کنن تا اساتید به موقع نمرات رو وارد کنن خیلی خوبه؛ ولی این روش فعلی نه تنها کمکی به این امر نمی کنه بلکه کار رو سخت تر هم میکنه. بهترین کار این بود که به ازای هر روز تاخیر در ورود نمرات جریمه مالی در نظر گرفته بشه.

البته موارد این شکلی زیاده مثلا قانونی اومده که افراد میتونن نمرات زیر 10 رو از کارنامه هاشون حذف کنن، معلومه که همه دانشجوها دوست دارن این کار رو انجام بدن. به جای اینکه سیستم به طور خودکار این کار رو انجام بده، دانشجوها مجبورن هر کدوم یه فرمی پر کنن و درخواست بدن که جز کاغذ بازی و اتلاف زمان حاصلی نداره.  حداقل میشد پیش فرض رو رو این گذاشت که نمرات زیر 10 از کارنامه حذف شه، حالا اگر کسی به هر دلیلی نمی خواد این کار رو کنه می تونست درخواستش رو بنویسه و جلوی این کار رو بگیره

 

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی