برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

کارشناسی ارشد ریاضی

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۹ ب.ظ

یکی از خوانندگان وبلاگ این سوال رو پرسیده

"


اگه امکان داره درباره ارشد هم مطلب بنویسید
درباره گرایش های مختلف از نگاه خودتون و درجه سختی اونها و میزان اشباع شدن برای جذب در هیئت علمی و میزان استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری در اونها و..."
------------------------------
پیش نوشت: تمام پاسخ هایی که من میدم نظر شخصیم هست و اگر شما از کس دیگه بپرسید ممکن هست جواب متفاوت تری بده

1- گرایش های رشته ریاضی در ارشد به دو بخش کلی محض و کاربردی تقسیم میشه. توصیه اکید من اینه که افرادی که می خوان انتخاب کنن اولویت بیشترشون با گرایش های کاربردی باشه
2- من حدس می زنم سخت ترین گرایش رشته ریاضی در ارشد، هندسه (از گرایش های محض) باشه.سختی گرایش های کاربردی تقریبا در یک سطحه و عموما آسون تر از گرایش های محض هستن.
3- برای جذب شدن به عنوان هیئت علمی بهتره که گرایش های میان رشته ای مثل ریاضیات مالی و یا ریاضیات زیستی و یا رمز رو بخونید اما باید توجه کنید که تعداد دانشگاه هایی که این گرایش ها رو ارائه میدن کمن و اینکه چون این گرایش ها جدیدن تعداد آدم هایی که واقعا سواد لازم رو تو این زمینه ها داشته باشن کمن
4- در مورد استفاده از نرم افزارها و برنامه نویسی تقریبا تمام گرایش های کاربردی در سطح وسیع از نرم افزارها و برنامه نویسی استفاده می کنن به خصوص در گرایش انالیز عددی بیش از نیمی از پروِژه کارشناسی ارشد رو برنامه نویسی تشکیل میده. اما در گرایش های محض به ندرت کسی رو دیدم که از برنامه نویسی استفاده کنه.
----------------------------------
چند توصیه دیگر:
الف) در شرایط فعلی من اکیدا به دانشجویان ریاضی توصیه می کنم که به جای ارشد ریاضی، برن  ارشد آمار و یا علوم کامپیوتر بخونن
ب) در شرایط فعلی قبول شدن ارشد ریاضی خیلی خیلی سادست! من قویا حدس میزنم کسی که برگه سفید هم تحویل بده قبول میشه. چیزی که الآن مهم تر هست اینه که دانشجوها با خودشون فکر کنن و ببینن که آیا توانایی و علاقه و انگیزه لازم رو برای خوندن ارشد ریاضی دارن و یا نه؟ اگر یکی از این 3 فاکتور رو ندارید بهتره وقتتون رو با ارشد خوندن تلف نکنید.
ج) در سال های اخیر به دلیل افزایش ظرفیت ارشد و کاهش شرکت کنندگان شانس قبولی در ارشد افزایش چشمگیری پیدا کرده و به تبع اون کیفیت دانشجوها به شدت کاهش پیدا کرده، در چنین شرایطی اگر دانشجویی خوب کار کنه! به شدت میتونه تو دانشکده ای که درس می خونه شاخص بشه (چون سایر رقبا ضعیفن)
  • عباسی

نظرات  (۷)

سلام وقت شما بخیر من کارشناسی کشاورزی و روانشناسی دارم .به خاطر علاقه میخوام ارشد ریاضی بخونم میشه لطفا من رو راهنمایی کنین چ کار کنم؟ چطور شروع کنم و چه منابعی من رو به هدفم میرسونه؟؟ از راهنماییتون سپاسگزارم

 

پاسخ:
سلام. من خیلی سال هست که ار ارشد فاصله گرفتم و دیگه اطلاع دقیقی ندارم. به یک دانشگاه که نزدیک محل سکوننتون هست مراجعه کنید و از دانشجویان ارشد شان بپرسید که چه منابعی را خواندند.

سلام وقت شما بخیر من کارشناسی کشاورزی و روانشناسی دارم .به خاطر علاقه میخوام ارشد ریاضی بخونم میشه لطفا من رو راهنمایی کنین چ کار کنم؟ چطور شروع کنم و چه منابعی من رو به هدفم میرسونه؟؟ از راهنماییتون سپاسگزارم

 

من بیست سال پیش لیسانس ریاضی محض گرفتم،اون موقع علاقه زیاد نداشتم و پایه قوی ندارم،ولی جدیدا علاقمند شدم ادامه بدم، ایا رشته امـوزش ریاضی،در مقطع ارشد، بیشتر دروسش تربیتی و روانشناسی هست؟ پیشنهاد میدید؟ 

پاسخ:
سلام. من اطلاعی از دروس گرایش آموزش ریاضی ندارم. سرفصل هاش رو توی سایت وزارت علوم نگاه کنید.

واقعا عالی بود ممنونم

 

سلام وقتتون بخیر.شما سه تا فاکتور رو برای افرادی که میخوان ارشد ریاضی بخونن،در این پست اوردید،یکی از اون ها توانایی بود.منظورتون از اون توانایی چیه؟و به نظر شما چطوری یه دانشجو که در کارشناسی ریاضی خونده وعلاقه و انگیزه داره و یه دانشجوی معمولی هم بوده، بفهمه که اون توانایی رو برای ادامه این رشته داره یا نه؟؟!
پاسخ:
سلام. از نظر من دانشجویی توانایی داره که حداقل بتونه 30 درصد از تمرینات کتاب های درسی رو در مقطع لیسانس حل کنه.
بسیارعآلی
بسیار متشکر
جوابها  عالی ، کامل و دندان شکن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی