برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

تحقیقات دیگران

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ب.ظ

وقتی که فردی داره روی یک موضوعی تحقیق می کنه،  نیاز داره که کارهای محققین دیگه رو هم بخونه اما باید سعی کنه یه  حد وسطی رو حفظ کنه. یعنی وقتی ما بیش از حد کارهای دیگرون رو می خونیم خود به خود ذهنمون شرطی میشه و ما هم همون روش هایی رو به کار می بریم که محققین دیگه به کار بردن و چون اونها زودتر از ما کار رو شروع کردن عموما ما نمی تونیم به نتیجه زیاد مهمی برسیم.( شرطی شدن ذهن چه ما بخواهیم و چه نخواهیم اتفاق میفته، مثلا اگر من از شما بخوام از الآن به مدت 60 ثانیه به کرگدن  افریقایی فکر نکنید؛ خواه نا خواه شما تو این 60 ثانیه به کرگدن افریقایی فکر می کنید!!!)

اگر تحقیقات دیگرون رو کم بخونیم در این صورت این شانس رو داریم که روش های بدیعی برای مسائل تحقیقاتی ارائه بدیم اماباید این ریسک رو بیذیریم که ممکنه ما همون راهی رو بریم که دیگرون قبل از ما رفتن و نتیجه تکراری به دست بیاریم.

هر دو مورد بالا برای خود من چند بار اتفاق افتادن.

اما سوال اصلی این پست: اون حد وسط خوندن کارهای دیگرون کجاست؟

  • عباسی

نظرات  (۲)

اون حد وسط بعد از گره یا اتمام حل مسئله است به نظر من.
سلام
درسته که ذهن شرطی میشه! اما فکرکنم این که چه کسی در چه موقعیتی چه جمله ای رو بگه هم مربوط باشه!
مثلا من وقتی میبینم بیش از حد روی یه موضوعی کلیدکردم و بااینکه میدونم تلاشم بی فایده ست به نزدیک ترین دوستام میگم مچ منو بگیرن یا مستقیما میگم منو دعوا کنن!(این کارم به این خاطره که دوستانی که انتخاب میکنم خیلی برام عزیزن و قبل از صمیمی شدن باهاشون آنالیزشون میکنم!)
شاید برای تحقیق روی مسئله ای بهتر باشه اول با صاحب نظران در اون زمینه مشورت کرد چون مطمئنا مشورت بااین افراد راهگشای خیلی خوبی برای رسیدن به همون راهکار های بدیعی هست که اشاره کردین. و مطمئنا روشی  برای اشتباه نکردنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی