برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

هوش مصنوعی و یک سوال

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ب.ظ

"گوگل در تلاش برای ارتقای فناوری هوش مصنوعی خود است تا روزی رایانه هایی بسازد که بتوانند مانند یک انسان صحبت کنند."

جمله بالا بخشی از این خبر هست.

-------------------

فرض کنید روزی کامپیوترهایی ساخته بشن که بتونن مثل یک فرد عادی با ما صحبت کنن (این فرض در آینده ای نه چندان دور محقق میشه)، آیا ما حاضریم وقت بزاریم و با کامپیوترها به جای دوستان و یا خانواده صحبت کنیم؟

به نظر میرسه که ما این کار رو می کنیم؛ زمانیکه تازه اتومبیل ساخته شده بود انسان ها با خودشون فکر می کردن که آیا حاضرن اسب هاشون رو که خیلی دوست دارن و اسب ها هم اونها رو دوست دارن رو رها کنن و از اتومبیل استفاده کنن؟

انسان ها اسب هاشون رو رها کردن؛ پس دوستانشون رو هم رها می کنن.

فقط یه مشکلی هست اونم اینه که شاید ما بخواییم با کامپیوترها حرف بزنیم ولی شاید اونها نخوان با ما حرف بزنن (به این علت که احتمالا اون موقع کامپیوترها خیلی باهوش تر از ما میشن و صحبت کردن با ما براشون بی کلاسی محسوب میشه!)

بازم یاد جمله ماروین مینسکی افتادم:

" کامپیوترهای آینده آنقدر هوشمندند که ما شانس آورده ایم اگر آنها ما را مانند حیوانات اهلی کنار منازل خود نگهدارند"!!!

  • عباسی

نظرات  (۱)


فکرکردن به همچین موقعیتی که بتونم با کامپیوتر صحبت کنم خیلی جذابه!
ولی من دوست دارم علاوه براینکه بتونه صحبت کنه  در مواقع لزوم براش برنامه ای بنویسم که هرطور من خواستم ازم دفاع کنه چون من حوصله ندارم هی اکشن فکرکنم!
ههه اینطوری کامپیوتر شبیه به یه غول هوشمند میشه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی