برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

روز برفی و معادله دیفرانسیل

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۹ ب.ظ

یک روز صبح؛ برف شروع به باریدن کرد و این بارندگی در طول روز یکسره ادمه یافت. در ساعت دوازده ظهر یک برف روب؛ با آهنگ ثابتی از لحاظ حجم برف پاک شده در ساعت؛ شروع به تمیز کردن جاده کرد. برف روب تا ساعت 2 بعد از ظهر 2 کیلومتر از جاده را تمیز کرد و یک کیلومتر دیگر را تا ساعت 4 بعد از ظهر تمیز کرد. در چه ساعتی برف شروع به باریدن کرده بود. (اولین تمرین از مسائل گوناگون فصل اول کتاب معادلات دیفرانسیل جرج سیمونز).

------------------------------------------------------------

پاسخ:رادیکال 5 منهای 1 ساعت قبل از ظهر 

که میشه تقریبا 1 ربع به 11.

برای اینکه ببینید چرا این جواب درست هست. پاسخ مسئله  مشابه, مسئله گفته شده در این پست رو میتونید اینجا را ببینید. و به همان روش این مسئله را حل کنید (در واقع مسئله حل شده شما باید پارامترها رو جایگزین کنید)

  • عباسی

نظرات  (۳)

سلام
بله مشخص بود ساده نیست!
چون من هر چی در مورد مبحث حرکت میدونستم از حافظه م روی کاغذ نوشتم!  :|
اول که دیدم از هر دری که فکرشو میکردم وارد شدم فایده ای نداره و اصلا جواب هایی که بدست میومد خنده دار بود! میفهمیدم اشتباس.
دیگه رفتم آخر کتاب سیمونز جوابشو دیدم ببینم شاید با دیدن جواب بتونم راه حلو پیدا کنم! جالبه صورت جواب سوال4 همون قسمت مثه1 هست و همین منو بیشتر به اشتباه انداخت که دیگه از این راه ها دنبال راه حل نباشم :))
سعی میکنم راه حلشو یادبگیرم.
ممنون
سلام
سوال خیلی بامزه ایه
فصل1 کتابش رو هم بطور سریع و دقت نسبی خوندم ولی...
احتمالا بی دقتی کردم در بدست آوردن.بازم از اول روش فکرمیکنم!
پاسخ:
سلام. سوال ساده ای نیست!
من تا آخر عمرمم بهش فکر کنم به جواب نمی رسم -___-

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی