برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

گردش دوران و تصمیمات ما

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

 توی دوران لیسانس اگر از من می پرسیدن ریاضی کاربردی رو دوست داری یا محض با قاطعیت می گفتم ریاضی محض. در حالیکه فوق کاربردی خوندم. اگر توی فوق لیسانس ازم می پرسیدن از چه گرایش ریاضی متنفری می گفتم آنالیز عددی در حالیکه دکتری آنالیز عددی گرفتم. تو شروع دکتری اگر ازم می پرسیدن از کدوم مبحث آنالیز عددی بیشتر بدت میاد می گفتم؛ موضوعات مربوط به ماتریس ها و جبر خطی عددی در حالیکه موضوع تز دکترام حل دستگاه های بزرگ مقیاس (ماتریس های با ابعاد بزرگ) شد.

  • عباسی

نظرات  (۲)

استاد من یه سوال دیگه هم دارم اون هم اینکه شما شناختی از mba دارید؟ اگر دارید میشه لطف کنید راهنمایی کنید که بین mba و ارشد ریاضی انتخاب کدوم در ارشد عاقلانه تره؟منظورم از لحاظ شرایط کاریه
پاسخ:
mba
سلام.وقتتون بخیر.استاد عباسی بین ٤ درس مبانی جبر و ترکیبیات و انالیز عددی و مبانی ریاضی که از منابع ارشد هستن اگر قرار باشه یک درس رو انتخاب کنیم که خیلی خوب بخونیم به نظرتون و با توجه به ازمون های ارشد سالهای قبل کدوم رو انتخاب کنیم بهتر و راحت تره، و درصد بهتری ازش میتونیم بزنیم؟چون من شنیدم که میگن به عنوان مثال درس ترکیبیات دربعضی سال ها سوالاتش اسونه و دربعضی سالها سخت  و نمیدونم واقعا این جور حرف ها درسته یا غلط.
پاسخ:
سلام. من فکر می کنم خوندن آنالیز عددی بهتر باشه. البته من  سوالات ارشد رو تو درس هایی مثا جبر و مبانی ریاضی و ترکیبیات ندیدم و بنابراین اظهار نظری که کردم براساس ماهیت این درس ها بود نه نوع سوالاتشون تو ارشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی