برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

یک سال گذشت!!!

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

یک سال پیش دقیقا در چنین روزی و در همین ساعتی که این پست رو دارم می نویسم؛ از رساله دکترام دفاع کردم.

چقدر زود یکسال گذشت.

----------

یکی از خوانندگان وبلاگ این سوال رو پرسیده" نظر شما در مورد یک دانشجوی درس خوان ریاضی چیست؟"

به عنوان کسی که مهر مدرکش!!! خشک شده باید بگم.(این سوال خیلی کلی هست و بنابراین پاسخ من هم به همون نسبت کلی هست)

من الان فهمیدم که همه درس های لیسانس مهم هستن و اینجوری نیست که بعضی هاش بی اهمیت باشن؛ و یک دانشجوی خوب ریاضی کسی است که روی همه درس ها تسلط داشته باشه. مثلا وقتی که آمار میخونه باید آنالیز بلد باشه و بتونه آمار رو از دیدگاه انالیز ریاضی هم ببینه و وقتی آنالیز می خونه باید بتونه ارتباطش رو با آمار بفهمه. وقتی گراف میخونه باید جبر بلد باشه و همزمان برنامه نویسی و ... 

یکی از بزرگ ترین اشتباهات دوره لیسانسم این بود که فکر می کردم بعضی ار دزس ها بی اهمیت هستن و اونها رو نمی خوندم. در حالیکه بعدا فهمیدم همون بی اهمیت ها خیلی مهم هستن.

اما اتفاقی که واسه من افتاد و احتمالا واسه اغلب دانشجویان هم میفته اینه که؛ هر ترم یک تعدادی درس می گیریم؛ و شب امتحان یک زحمتی می کشیم و درس رو پاس می کنیم و یک هفته بعد از امتحان چیزی یادمون نیست. (البته من یک کار مفید تو لیسانس انجام دادم که بعدها خیلی به دردم خورد و اونم این بود که من مسئله زیاد حل می کردم، و این تقویت توانایی حل مسئله بعدها خیلی به کارم اومد)

  • عباسی

نظرات  (۳)

سلام
من با نزدیک شدن به ماه رمضون احساس خطرم واسه ضرر روزه داری به کلیه ی راستم بیشتر شد  چون تا هوا گرم میشه باید یک بطری آب همیشه دستم باشه وگرنه تا دو روز باید درد کلیه ناشی از نرسیدن آب بهش رو تحمل کنم:))
تااین که صحبت های دکتر ستاری رو شنیدم!
با شنیدن حرفاشون فهمیدم پارسال با نحوه تغذیه م کلیه بیچاره م حق داشت نابود بشه :)))
اگه دوست داشتین مطالب کانال شون رو بخونین جالبه
sattari@
اگه ریاضی رو ادامه دادی احتمالا درس های الان رو بعدا هی بخاطر میاری :-)
  • اسماعیل بهری
  • پس با این تفاسیر من به شخصه هیچی از ریاضی نمی دونم
    پاسخ:
    شکسته نفسی می فرمایید دکتر بهری!!!
    با این تعریف از دانشجوی خوب  هممون چیزی نمی دونیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی