برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

کرل چیست؟ 2 (برنامه)

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ب.ظ

چند وقت قبل یک پست در مورد کرل (چرخش میدان برداری) نوشته بودم و توش کرل رو توضیح داده بودم. و گفته بودم که این موضوع رو به صورت کد متلب هم نشون میدم. (پیشنهاد می کنم اول اون پست رو بخونید)

حالا شما می تونید از (اینجا) برنامه ای رو که گفته بودم رو دانلود کنید.

این برنامه کرل میدان برداری دو بعدی 

F=(x/(1+x^2+y^2),-y/(1+x^2+y^2))

رو حساب می کنه.

بعد از اونکه برنامه رو اجرا می کنید. شکل میدان برداری  ظاهز میشه. روی شکل ظاهر شده 4 بار کلیک کنید بعد از هر بار کلیک دکمه enter رو هم فشار بدید؛ با زدن دکمه اینتر بلافاصله یک دایره ظاهر میشه که بالای اون دایره مقدار کرل این میدان برداری در نقطه ای که شما انتخاب کردید نوشته شده. و به علاوه نقاط سبز رنگی هم روی این دایره ها قرار دارند. در ادامه نقاط سبز رنگ شروع به حرکت می کنن. هر چه مقدار کرل در نقطه ای که شما انتخاب کردید بیشتر باشد؛ سرعت حرکت این نقاط سبز رنگ هم بیشتر است. به علاوه اگر کرل در نقطه ای منفی باشد جهت حرکت نقاط سبز رنگ ساعتگرد خواهد بودو اگر کرل مثبت باشد این نقاط پادساعتگرد می چرخند.

اینم تصویری از اجرای برنامه


کرل


پ ن: اگر خواستید برنامه رو دوباره اجرا کنید؛ شکل رو کامل ببندید. و برنامه رو دوباره اجرا کنید. و یا اینکه به آخر کدی که من نوشتم یک hold off اضافه کنید و برنامه رو دوباره اجرا کنید.

  • عباسی

نظرات  (۱)

خیییلی جالبه، سپاااس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی