برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

کتاب دزدی

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ب.ظ

تقریبا همه کسانی که من می شناسم و خودم؛ از نرم افزارهای قفل شکسته استفاده می کنیم و کتاب ها رو هم به صورت غیر قانونی دانلود و استفاده می کنیم.کتابی رو که نویسنده شاید برای نوشتنش ماه ها و شاید سال ها وقت گذاشته. این که صاحب یک کالایی توان این رو نداره که دزدی ما رو تحت پیگرد قرار بده؛ باعث نمیشه که دزدی ما موجه بشه!!! بلکه بدتر دزدی ما رو ناجوانمردانه تر هم می کنه. این کار ما مثل زدن جیب یک نابینا می مونه؛ که چون اون نمی تونه قیافه ما رو ببینه ما خیالمون راحته که گیر نمی افتیم. حالا هم ما با خیال راحت نرم افزارها و کتاب ها رو به صورت غیر قانونی دانلود و استفاده می کنیم؛ و چون صاحبان اصلی این آثار قدرت پیگرد ما تو ایران رو ندارن، ذره ای از این عمل ناجوانمردانه مون احساس شرمساری نداریم.

علت نوشتن این پست این بود که چند وقتی بود که دنبال یک کتاب بودم تا این که چند روز پیش یه نسخه پی دی اف از اون کتاب رو گیر آووردم!!! ولی وقتی می خواستم کتاب رو بخونم حس خوبی نداشتم.

  • عباسی

نظرات  (۶)

الان بنظرتون کاری ک میشه انجام داد چیه؟
کشورهای دیگه که از آثار دانشمندان ما بهره میبرن آیا هزینه داشتنشو پرداخت میکنن؟
بنظرم تا باشه چنین دزدی هایی باشه! چه اشکالی داره یک اثرعلمی که صاحبش در کشور خودش از علمش سودشو برده بذاره بقیه هم ازش بهره ببرن
من که دانلود کتاب رو نه میتونم بگم دزدیه و نه نمیتونم بگم!


پاسخ:
کشورهای دیگه عملا استفاده چندانی از آثار دانشمندان ما نمی برن که ما بخواهیم نگران این باشیم که هزینه اش رو میدن یا نه!!!
در مورد فلش اگر مجبور باشید و این اجبار رو اون دوستتون تحمیل کرده باشه خوب به نظرم انجام بدید!!
استاد من قبول دارم این کارها عالی نیستند! ولی ناچاری رو هم در نظر بگیرید! مخصوصا وقتی این ناچاری از طرف مقابل باشه! مثلا اون هندی اگه چیزی پیدا نکنه بخوره چی! البته برای اون انگلیسی ها در اولویتن! اگه من کتاب رو ندزدم نمیتونم درسو پاس کنم و چون توی شریف باید خط به خط کتاب و تمریناشو خوند! اونوقت نمیتونم مدرک بگیرم! و بنابراین نمیتونم استاد یا ریاضیدان رسمی بشم! پس چه باید کرد؟
این کار خطاست ولی این خطا از صد صواب اولی تر است!! به خاطر همین میگم بهترین نوع دزدیه! البته شما وضع مالیتون خوبه میتونید پرداخت کنید! اون هندی هم از طریق دیگه ای اگه بتونه زنده بمونه که چه بهتر!
پاسخ:
از خودتون فرض به مسئله اضافه نکنید: "این اجبار رو اون دوستتون تحمیل کرده باشه"
مگر نویسندگان کتاب خارجی ما رو مجبور کردن که کتابشون رو بخونیم!!!
----------------
واقعیت اینه که اغلب ما راه دیگه ای جز استفاده غیرقانونی از کتاب و یا نرم افزارهای خارجی رو نداریم؛ اما باید همیشه این احساس شرمساری رو با خودمون داشته باشیم که داریم کاری اشتباه می کنیم؛ نه اینکه اصلا ناراحت نباشیم و تازه فکر کنیم اصلا حق ماست که باید این کار رو بکنیم!!! 
هرکس نداند و بداند که نداند؛ لگان خرک خویش به جایی برساند
هرکس که نداند و نداند که نداند؛ در جهل مرکب ابدالدهر بماند
--------------


گفتم کتاب خارجی از اینترنت بدزدیم دیگه نه تا این حد که تو کشور دیگه ای طرفو بدزدیم جیبشو بزنیم یه چک هم تو گوشش بزنیم و رهاش کنیم! تازه آمریکایی ها همین الان پول ما رو بلوکه کردن نه دوره نادرشاه!خوب پولمونو بدن! تازه ازش برداشت هم میکنن!
من دو راه بیشتر ندارم : یا کتاب رو نداشته باشم. یا اونو کپی بگیرم. در حالت اول چیزی از جیب نویسنده کم نمیشه چیزی هم به جیبش اضافه نمیشه.در حالت دوم چیزی از جیبش کم نمیشه چیزی هم اضافه نمیشه فقط یه درآمد بالقوه ،بالفعل نمیشه!  تازه اون درآمدشو از فروش در کشورهای دیگر داره! به نظرم این بهترین نوع دزدیه! اگه خودم یک نویسنده آمریکایی بودم راضی بودم کشورهای جهان سوم کتابامو کپی کنند. به نظرم یه راه خوب برای کمک به این کشورها همینه.
پاسخ:
"گفتم کتاب خارجی از اینترنت بدزدیم"
یعنی اگر اون هندی ها به جای اینکه اون بنده خدا رو بدزدن میومدن و از طریق اینترنت و هک کردن حساب اون شخص رو خالی می کردن؛دیگه کارشون اشکالی نداشت!!!
در ضمن ما همین الآن هم داریم از الماس دریای نور استفاده می کنیم؛ ربطی به زمان نادرشاه نداره!!! و تا زمانیکه ما داریم از این الماس استفاده می کنیم؛ هندی ها مجازن به صورت اینترنتی حساب های ما رو خالی کنن!!!
در مورد پاراگراف دومتون: فرض کنید من بدونم دوستم داخل کیفش یه فلش داره که امروز لازمش نداره؛ من مجازم بدون اینکه به اون بگم برم فلشش رو بردارم و امروز استفاده کنم و بعد بزارم سر جاش؟ با توجه به اینکه من فلشش رو خراب نمی کنم و اون هم امروز لازم نداره؟
خب شما ندیدین ولی من برام پیش اومده که کسی بخواد پولشو بده. اما در کل در مورد کتاب درست میگین
برای نرم افزارهای خارجی عذاب وجدان ندارم، بارها شده بخاطر آی پی ایران نتونستم دانلود کنم، منم گفتم به درگ، وقتی به خاطر به اصطلاح تحریم و دشمنی نمیذارند یه درگاه بانکی امن و معتبر اینترنتی برقرار باشه تا پول لایسنس رو مثل آدم بدیم ماهم قفل شکسته اش رو مصرف میکنیم!
پاسخ:
قبلا هم که تحریم بانکی نبودیم من هرگز ندیدم (حتی یک مورد) که کسی بره پول لایسنس یک نرم افزار رو بده!!! اینا همش بهونه اس.
 سلام استاد
من و بقیه هم کلاسیام هم کتابای مربوط به این ترمو دزدیدیم.
به نظرم چاره ای نیست! من خودم کتابای خارجی رو  اگه بازم پیش بیاد می دزدم و از این کار هم ناراحت نیستم! و فکر میکنم پولش قبلا حساب شده !! (منظورم قراردادهای ننگین تاریخ معاصر و چپاول نفت و منابع دیگرمان است)
اونا به اندازه کافی ما رو عقب نگه داشتن و خودشونو نا جوانمردانه جلوتر بردن که با این چیزا حالا حالا ها جبران نمیشه!!
البته من در ابعاد کلان صحبت میکنم و حتما اون نویسنده حقش این نیست ولی مردم ایران هم حقشون اون نبود! این به اون در!
البته این تفکر خیلی خطرناکه چون خیلی کارای اینچنینی دیگه رو توجیه میکنه!
ولی گفتم چاره ای جز این نیست! یعنی چاره ای جز دزدی برامون نذاشتن ناجوانمردها !!!
پاسخ:
سلام
چند ماهه قبل یکی از اساتید ایرانی تو یه کنفرانس توی هند ثبت نام می کنه؛ وقتی که میره هند تو فرودگاه چند نفر میان دنبالش که ببرنش محل کنفرانس؛ بعد می برنش و توی راه دار و ندار این بنده خدا رو کلا ازش می گیرن و آس و پاس وسط دهلی رهاش می کنن. با منطق شما احتمالا دزدهای هندی هیچ عذاب وجدانی نداشتن چونکه داشتن پول الماس های کوه نور و دریای نور که نادرشاه از هند غنیمت گرفته بود رو تسویه می کردن!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی