برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

آئین جوانمردی

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۵۸ ب.ظ

زمانی دانشجویی داشتم؛ که چند روز قبل از امتحان با من تماس گرفت و گفت که مشکل مهمی براش پیش اومده و اگه میشه چند روز بعد از سایرین بیاد امتحان بده, من هم علی رغم میل باطنی دلم به حالش سوخت به حرفش اعتماد گردم و گفتم چند روز بعد از سایرین بیاد امتحان بده؛ روزی که قرار بود بیاد امتحان بده من کاری داشتم و نمی خواستم دانشگاه برم؛ اما چون می دونستم میخواد بیاد و امتحان بده رفتم دانشگاه؛ اومد وقتی می خواست امتحان بده ازش پرسیدم که سوالاتی رو که سایر دانشجوها چند روز قبل امتحان دادن رو دیدی یا نه؟ گفت: نه!!! من چون فکر می کردم به او خوبی کردم و اون حاضر نمیشه در برابر خوبی من (اجازه برای امتحان دادن دیرتر از سایرین) بدی کنه به حرفش اعتماد کردم و و همون سوالات رو بهش دادم. بعد از امتحان متوجه شدم که او سوالات رو قبل از امتحان دیده بود و پاسخ ها رو هم داشت!!! یاد این حکایت افتادم (نقل به مضمون).

" روزی جوانی اسب سوار؛ کنار جاده پیرمردی  رو دید؛ دلش به حال پیرمرد سوخت و از اسب پیاده شد تا پیرمرد سوار اسبش بشه!!! پیرمرد همین که سوار اسب شد, به سرعت با اسب فرار کرد!!! جوان پیرمرد رو صدا کرد و گفت: اسب رو که بردی و لااقل از این ماجرا با مردم شهر حرف نزن؛ چرا که می ترسم با کاری که تو کردی آئین جوانمردی از بین بره!!!" 

  • عباسی

نظرات  (۳)

  • اسماعیل بهری
  • سلام
    اگه برای شما مقدوره
    می تونم بپرسم از کجا فهمیدید این ماجرا را؟
    پاسخ:
    سلام. هیچ استادی  فوت آخر کوزه گری رو یاد نمیده!!!
    سلام،
    شما کارتون درسته.
    ......
    ولی تقلب هم خوب میگیرین!
    :)

  • اسماعیل بهری
  • الله اکبر
    چ نامردایی پیدا میشن. (در قبال لطف و اعتماد شما...)
    بهتر نبود همون موقع که متوجه این کارشدید دستشا رو میکردید.
    از بچه های ریاضی که به احتمال قوی نبودند(فک کنم مرامشون اجازه نده بهش)؟؟؟!!؟؟؟
    پاسخ:
    من موقع نمره دادن قضیه رو می دونستم!!! اما به هر حال نخواستم قضیه رو خیلی کش بدم و ازش توضیح بخوام!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی