برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

پاسخ به سوال خوانندگان 3

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۲ ب.ظ

یک نفر این سوال رو از من پرسیده:

"سلام

یه سوال ذهنمو مشغول کرده
همیشه نتیجه ای که منطق از تحلیل یه واقعه میده درسته؟
(این سوال سختی واسه منه! واقعا هرچی فکر میکنم و از تجارب بقیه استفاده میکنم بازم این سوالو از خودم میپرسم، لطفا اگه فکر کردین لازمه پاسخمو بدین. چون برای چندمین باره که از نظر من که در برابر خیلی از اتفاقها منطق رو ترجیح میدم اتفاق افتادن یه موضوعی کاملا نادرسته در حالیکه فرد دیگه ای از دید خودش اتفاقا کاملا هم اون اتفاق درسته! و این تناقض مشکلاتی ایجاد میکنه )
ممکن نیست که یه اتفاقی بطور منطقی نادرست باشه ولی واقعا درست باشه یعنی عرف اونو درست بدونه؟"
------------------------

این سوال به شدت مبهم هست و نمیشه جواب خاص و روشنی بهش داد. به نظر میرسه به تعداد آدم های روی زمین منطق!!! وجود داره و همه از دیدگاه منطق خودشون وقایع رو تحلیل می کنن. به قول دکارت" بین تمام نعمت های هستی عقل تنها نعمتی است که به عدالت تقسیم شده؛ چون همه فکر می کنن عقل دارن!!!"
----------------------------------------------------------------------
یک سوال دیگه:
دوستی چند وقت پیش از من پرسیده بود: " چطور میشه فقر رو از بین برد؟"
از نظر من جوابش اینه که هیچ جور. فقر یک مفهوم مطلق نیست و یک مفهوم نسبی هست. مثلا فرض کنید 
الف) جایی هستید که شما یک دوچرخه دارید و بقیه دوستانتون پیاده هستن
ب) شما یک ماشین شاسی بلند 400 میلیونی دارید ولی بقیه دوستانتون ماشین پورشه دومیلیاردی دارن
شما تو حالت ب احساس فقیر بودن می کنید در حالیکه تو حالت الف احساس ثروتمند بودن دارید.
به نظر میرسه همیشه دو دهک پایین جامعه فقیر محسوب میشن؛ و ما هر چقدر هم که تو جامعه ی ثروتمندی زندگی کنیم همیشه عده ای بالاخره تو 2 دهک پایین قرار می گیرن و احساس فقر میکنن. هیچ کاریشم نمیشه کرد.
  • عباسی

نظرات  (۳)

مثال هایی برای این گزاره و مثال هایی برای عکس این گزاره وجود داره مثل داستان موسی و خضر
سلام عیدتون مبآرک
سلام
اینکه ب اندازه تمام آدمها منطق وجود داره اینکه هر کسی فقط منافع خودشو بخواد در نظربگیره نمیشه بهش خرده گرفت؟


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی