برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

شعور

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ

چند روز پیش شخصی اومده بود پیشم؛ توی این یکی دو ساله همه وقتش رو گذاشته بود روی کنکور دکتری اما موفقیتی کسب نکرده بود.

(اینکه در شرایط فعلی کسی وقت بزاره برای خوندن دکتری برای من یک سوال جدی هست!!!؛ ولی به هر حال او این کار رو کرده بود و موفق هم نشده بود.). از بیکاری شکایت می کرد و مشخص بود که در یک حالت استیصال به سر می بره و من واقعا نمی دونستم؛ چه راهنمایی میشه بهش کرد. یه مشت حرف کلی زدم که" آدم نباید نا امید باشه و حتما مصلحتی بود و ..." اینجور حرف ها شاید اون شخص رو برای چند ساعت آروم کنه ولی دوباره همون افکار چند ساعت بعد میاد سراغش.

من حس کردم چیزی که بیشتر باعث ناراحتی اون شخص شده؛ نه مشکلات خودش که بلکه طعنه هایی هست که دیگرون بهش میزنن.  

من حدس میزنم بیش از نیمی از مردم دنیا یه اخلاق خیلی  ضایعه ای  دارن و اونم اینه که:

اگه یکی ازشون موفق تر باشه؛ با تمام وجود حسودی می کنن و اگر یکی رو افتاده و زخمی ببینن یه گالن آب نمک دارن که فوری به زخمش بپاشن!!!

دوستی داشتم (خدا بیامرزدش دیگه تو این دنیا نیست) وقتی که بار سوم تو کنکور رد شد، دیدمش داغون بود!!! بهم گفت: خودم به خاطر رد شدن کلا داغونم حالا باید برم خونه و سر کوفت های بابام رو هم تحمل کنم!!!

-------------

شعور چیزیه که خیلی ها ندارن!!! و اگر شما اون رو دارید؛ گنجی دارید بی پایان و اگر ندارید فقری دارید که با هیچ ثروتی برطرف نمیشه!!!

-----------

پ ن : امروز بعد مدت ها اومدم وبلاگ بنویسم، این متن رو تا وسط هاش نوشتم که یهو یه کاری پیش اومد نشد اونطور که می خوام تمومش کنم. آخه حسنی مدرسه نمی رفت وقتیم که می رفت جمعه بود!!!

  • عباسی

نظرات  (۴)

سلام استاد
یک موضوع مهم:
لطفا درباره ی تفاوت دوره ی ارشد و دکتری و مقایسه ی میزان سختی اونها کمی توضیح بدید. و اینکه آیا به نظرتون میشه در این دوره ها همزمان کار هم کرد؟ (برای یک آدم با هوش متوسط) و اینکه الان شغل مناسب و دانشگاه متوسط در اولویت هست یا دانشگاه عالی دکتری گرفتن بدون کار همزمان !!؟؟
متشکرم
پاسخ:
سلام. من این روزها سرم بی نهایت شلوغه. امیدوارم فرصت کنم و تا هفته بعد یه مطلب در  مورد سوال شما بنویسم. 
salam ostad 
 multiplicity be che manast  

the multiplicity of a zero of a poiynomial p
پاسخ:
سلام. مرتبه تکرار ریشه
چیزی ک جدیدا خیلی باب شده و واقعا سطح شعور بعضی افرادو میرسونه پخش اخبار بدون سند و غیرواقعی در فضای مجازیه!
طرف واسه بالا بردن ممبر کانالش کلی چاخان جذاب میگه کلی هم استیکر احساسی زیرش میزنه میفرسته بعضیام ک هرچی براشون پیام بیاد پخشش میکنن! 
جالبه از هر موضوعی چه اعتقادی چه سیاسی و امنیتی واسه جذب افراد کمک میگیرن
انقد که بعضیام اخبار این چنینی رو از این کانال به اون گروه و از این گروه ب فلان فرد میفرستن اگه توانایی شونو در جابجایی چونه خمیر نان از تغار به تخته بکار میبردن الان یه شاطر ب تمام معنا بودن!
سلام،
بنظرم شعور داشتنم مثه داشتن عقل می مونه، کسی رو نمیشه پیدا کرد که بگه شعور نداره! ولی در شرایط
خاصه ک آدم شعورشو نشون میده
ولی برام جالبه شعور کلمه عربی ب معنای احساس هست ولی در عرف کاربردشون مجزاست!
من همیشه فک میکردم شعور تلفیق استفاده از عقل و احساسه ک خب اینکه آدم در چه شرایطی باشه ک بدونه، نقش عقل در تصمیم لحظه ایش باید بیشتر باشه یا احساسش تا بهترین تصمیمو بگیره ، نشون دهنده شعورش هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی