برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

پردازش تصویر

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۰۴ ب.ظ

یکی از خوانندگان وبلاگ خواسته بودن که در مورد پردازش تصویر بنویسیم. واقعیتش من اطلاع چندان زیادی در مورد پردازش تصویر ندارم. البته کار من تو ریاضیات تا حد زیادی مربوط به ماتریس ها هست و ماتریس ها هم در مباحث مختلف پردازش تصویر از جمله فشرده سازی تصویر کاربرد فراوانی دارن اما من کلا تو فیلد پردازش تصویر کار چندانی نکردم که بخوام اظهار نظری بکنم.

من بیشتر کارم در زمینه بازسازی تصاویر ( به خصوص تصاویر حاصل از نصویر برداری پزشکی مثل دستگاه های سی تی اسکن هست) که بر روی سطح مقطعی از جسم اشعه هایی (اغلب اشعه ایکس) تابانده میشه و میزان تضعیف این اشعه ها توسط دستگاه سی تی اسکن ثبت میشه. این اشعه ها هر کدوم منجر به یک انتگرال خط میشه که گسسته سازی اونها منجر به یک دستگاه خطی Ax=b با ابعاد خیلی بزرگ میشه که عموما بردار سمت راست b تحت تاثیر نویز هم قرار داده. بخشی از کارهای فعلی من مربوط میشه به روش‌های تکراری برای حل چنین دستگاه هایی و اینکه چطور با وجود نویز در دستگاه بتونیم جواب قابل قبولی بگیریم.

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی