برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

چه چیزی یاد بگیریم؟

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۰۵ ب.ظ

اگر به گذشته بر می گشتم جور دیگه ای درس می خوندم؛ الآن فکر می کنم با وجود اینترنت و انبوه سایت های آموزشی هر چیری رو میشه خیلی راحت یاد گرفت پس وقتم رو رو یادگیری چیزهایی می ذاشتم که سرعت یادگیریم رو بالاتر ببره و اون چیزها هم ایناست:

1- یادگیری زبان

2- یادگیری مدلسازی با ریاضیات عمومی و معادلات دیفرانسیل؛ وقت خودم رو به حفظ کردن فلان قاعده انتگرال گیری یا بهمان روش مشتق گیری تلف نمی کردم (که به راحتی نرم افزارها هم انجام میدن) در عوض وقت خودم رو به نحوه مدلسازی کردن با روش های ریاضی اختصاص می دادم. توی اغلب کتاب های ریاضی عمومی کلی تمرین هست که توشون در مورد کاربرد روش های مختلف موجود در کتاب بحث میشه ولی اغلب استادها و دانشجوها نسبت به این بخش های خیلی مهم کاملا بی توجه هستن

3- یادگیری آمار به معنای واقعی نه اینکه یادگیری چیزهایی مثل اینکه 5 مرد و زن دور یک میز نشستن چقدر احتمال داره هیچ مردی کنار هیچ زنی نشینه!!!

4- یادگیری حرفه ای نرم افزارها و مهارت برنامه نویسی؛ یادگیری خوب یه چیزی مثل اکسل شاید بتونه به تنهایی به اندازه نصف مطالبی که تو رشته های مختف دانشگاهی تدریس میشه مفید باشه.

------------

به هر حال به نظرم با تسلط بر این 4 مبحث؛ یادگیری هر چیز دیگه ای خیلی راحت و سریع میتونه اتفاق بیفته.

و در نهایت اینکه ؛ با داشتن این 4 مهارت و کمی اعتماد به نفس و باور به اینکه انجام هر کاری با شروع کردن به انجام اون میسر میشه نه با این دست اون دست کردن و وقت هدر دادن؛ هر کسی می تونه برای خودش یک پرفسور بالتازار. بشه. 

می خواستم این پست رو طولانی تر بنویسم و بیشتر در مورد ایده تو ذهنم و منظورم توضیح بدم ولی نمی دونم دیگه چرا دستم به نوشتن نمیره.


****************

این مطلب دنیای اقتصاد هم به این پست مربوط هست.

  • عباسی

نظرات  (۳)

سلام
زبان رو در چه حد یادبگیرم خوبه؟! :|
آخه من از وقتی زبان رو به طور جدی شروع کردم معمولا با همکلاسیام در یک لول نبودم!
من خودم رفتم گفتم من از ترم ۱ میام!!! وقتی رفتم سرکلاس بقیه بهم اعتراض کردن چرا رفتم کلاسشون!
البته دلیل اون انتخابم این بود ساعت کلاسمم با خواهرزاده م یکی باشه تا شاهد پیشرفتش باشم! شاید انتخاب خیلی خوبی نبود اما مطمئنم انتخاب هوشمندانه ای بود!
اما وقتی دیدم کلاس در لولی ک هستم بهم نمیرسه اموزشگاهمو عوض کردم و مثلا ارتقا دادم 
اما واقعا این پایان ماجرا نیست.
من هر جا برم اموزش زبان یک گام یا بیشتر از بقیه جلوترم و این خودش بده
باید یه فکری کنم چون از یه جایی به بعد من بیخیال میشم!
واقعا تا کجا باید پیش رفت.
من با این روحیه و اطرافیانم با روحیه بی حال!
پاسخ:
سلام. از یه جایی به بعد کلاس رفتن دیگه به درد نمی خوره و شخص باید خودش بخونه. به نظرم  اگر شخصی زبان اینقدر بلد باشه که بتونه متون تخصصی رو بخونه و دست و پا شکسته فیلم های یوتیوب رو بتونه نگاه کنه و بفهمه کافی هست. البته این نظر منه.
ممنون
  • سامان رسولی
  • باهات موافقم واقعا اینهایی که گفتی می تونه سرعت پیشرفت رو بالا ببره
    ولی الان همه دنبال اینن که پول کجاست یا تو کدوم رشته اس
    پاسخ:
    دیگه دوران آموزش سنتی و اینکه یه مدرک بگیری پول در بیاری گذشته. باید همه خودشون رو برای دوره جدید آماده کنن.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی