برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

ابن بطوطه

جمعه, ۳ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴ ق.ظ

چند روزی هست که کتاب ابن بطوطه نوشته محمد علی موحد رو می خونم. حالا به شدت وسوسه شدم که سفرنامه ابن بطوطه جهانگرد شهیر مراکشی رو بخونم. ابن بطوطه 30 سال مشغول جهانگردی بوده و تو این مدت تقریبا تمام کشورهای مهم دوران خودش رو میره و میبینه. می تونید لیست جاهایی رو که ابن بطوطه رفته رو تو ویکیپدیا نگاه کنید.

البته من هنوز سفرنامه ابن بطوطه رو نخوندم و کتاب دکتر موحد رو که در مورد خود  ابن بطوطه هست رو خوندم ولی همین کتاب هم شرح نسبتا کاملی از سفرنامه ابن بطوطه رو داره.

این ابن بطوطه یکی از اون ادم های دنیاست که به معنی واقعی کلمه زندگی کرده!!! چیزهایی رو که بقیه شنیدن به چشم دیده؛ خوش به حالش!!!

پی نوشت: اگر این کتاب های غیر درسی میذاشتن من تا حالا برای خودم دانشمندی چیزی شده بودم. بدبختانه وسوسه خوندن کتاب از دوران دبیرستان با من بوده و ول کن هم نیست!!!

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی