برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

ربات اطلس ارتقا یافته بوستون داینامیکز

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰ ب.ظ

شرکت بوستون داینامیکز ربات اطلس رو ارتقا داده. احتمالا در چند سال آینده این رباط میتونه به عنوان یک نیروی کار ماهر در محیط های سخت (مثل معادن) و یا یک سرباز در میدان نبرد به کار بره. ویدیوی جدید بوستون داسنامیکز از ربات اطلس رو اینجا بیینید.

من اگر خیلی خیلی ثروتمند بودم می رفتم شرکت بوستون داینامیکز رو می خریدم. آینده ماله بوستون داینامیکزه!!!

البته یه چیز دیگه هم الآن تو فکرشم، احتمالا در 50 سال آینده آدم ها برن دست و پای خودشون رو قطع کنن و از این دست و پاهای رباتیک برای خودشون بزارن و برای همیشه از شر بیماری هایی مثل آرتروز خلاص بشن. به راحتی بتونن تو سن 90 سالگی بدوند.

همه ما تو دور و برمون پیرمرد و پیر زن هایی رو می بینیم که آرزوشون هست دوباره به سال های جوانی برگردن، راحت بتونن بدون و از پله ها بالا برن، این ربات های خلاقانه بوستون داینامکیز در ترکیب با پیشرفت های خلاقانه ای که این سال ها داره در مورد کنترل اشیا به وسیله مغز انسان صورت می گیره میتونه رویای جوانی رو حداقل در زمینه راحتی حرکت برای میلیون ها سالمند محقق کنه.( همین الآن دستگاه های وجود داره که می تونن امواج مغزی انسان رو به دستور تبدیل کنن، یعنی مثلا شما کافیه فکر کنید که میخواهید تلوزیون رو خاموش کنید این دستگاه میتونه فکر شما رو متوجه بشه و تلوزیون رو خودش خاموش کنه)

من همیشه فکر می کنم، بدشانس بودم و   زود به دنیا اومدم،خوشبحال کسایی که سال 2050 به بعد به دنیا میان!!!

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام استاد
روزتون بخیر
تا الان نمیدونستم بگم یا نه! اما حالا که بعد از ۱ ماه وضعیت سلامتیم داره بهتر میشه و قدرتم برگشته گفتم بگم.
بنظر من پیشنهادی که اون بالا واسه این پست گفتم عملیه!!!
یه نسخه خیلی ساده میشه نرم افزار  s health رو مثال زد!!
من ماه پیش وقتی بعد از کلی دویدن توی آب(تقریبا ۳ساعت در روز! ولی خیلی کند میشه توی آب دوید!) تونستم پیاده روی رو شروع کنم با s heath اولش هدفم فقط کنجکاوی واسه شمارش تعداد قدم هام بود.
اون موقع توی ۱ ساعت به زووور ۳هزار قدم میرفتم. توجه کنید به زور!!!
اما افسردگی بیشتر اذیتم میکرد تا تصمیم گرفتم بجای درگیر شدن با مشکل کلیه و پزشکا خودم با خودم کنار بیام!! کم کم فهمیدم s health بین افرادی ک توی دنیا این برنامه رو دارن مسابقه پیاده روی میذاره!! اولش ترسیدم شرکت کنم! اما شرکت کردم اولش به همون ۳هزار قدم توی روز قانع بودم! اما وقتی لیست بقیه افرادو دیدم تلنگر شد بیشتر باهاشون رقابت کنم! این برنامه علاوه بر چک کردن اهداف من واسه پیاده روی و تشویقم که آفرین کارت عالی بود یا اینکه تذکر بده امروز نسبت به قبل چقدر فعالیت داشتم و اینکه رکورد قبلمو بزنم تشویق کنه ساعات خوابمو بطور هوشمند ثبت میکنه و ازم سوال میکنه ببینم درست گفته یا نه که اندکی خطا داره مثلا یه شب من فقط ۲ساعت خوابیدم نفهمید چقد خوابیدم!! و مدام نمودار ساعت خواب در هفته مو نشون میده و اگه بین ساعت ۲۳ تا ۷ خواب باشم بیدار شم صبح بخیر میگه و میگه آفرین به موقع پا شدی!!!
اینا به کنار عادات غذاییمم درست تر کرده..
بنظر من میشه یه سیستم قدرتمند تر و هوشمندی باشه واسه سلامت بیشتر مردم!
سلام
بهتر نیس بجای اینکه آدما دست و پاشونو قطع کنن و جاش اون رباتا جابجاشون کنن رباتا از اول زندگی فرد استایل زندگی طرفو تغییر بدن و مواظبش باشن تا بهتر و سالمتر عمر کنه؟
مثلا به رباته بگی برنامه زندگی این آدمو جوری تنظیم کن ک شاخص های سلامتیش تا ۸۰ سال دیگه فلان باشه!! و اون همه رفتار و عادات بد فرد رو بهش تذکر بده؟
مثلا بهش تذکر بده زاویه گردنش باعث فشار به گردنش شده و همینطور ادامه بده تا یه زمان مشخص دیگه آرتروز گردن میگیره!
واقعا این دلپذیر تر از قطع دست و پا و جایگذاری با دست و پای هوشمنده
پاسخ:
سلام. واضح هست که چنینی پیشنهادی عملی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی