برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

چرا کرونا فروکش کرد؟

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ب.ظ

چند هفته هست که من میبینم به وضوح دیگه کسی کرونا رو جدی نمی گیره و وضعیت شهر تقریبا به حالت عادی برگشته، با این وجود آمارهای ابتلا به کرونا که توسط وزارت بهداشت داره اعلام میشه چند هفته ای هست که نزولیه، دلیل این امر چیه؟

۱- یه عده معتقدن که دمای هوا بالاتر رفته و فعالیت ویروس کم شده، اما من فکر نمی کنم دما اینقدر بالا رفته باشه که فعالیت ویروس اینقدر کم شده باشه.

 

۲- اما من معتقدم ما به ایمنی گله ای رسیدیم. یعنی حدس من اینه که در ایران بیش ار ده میلیون نفر کرونا گرفتن و خوب شدن. 

کار جالبی توی ایالت نیویورک انجام شده، اونم اینه که اومدن از ۳۰۰۰ نفر به طور تصادفی تست گرفتن و متوجه شدن حدود ۱۴٪  کرونا داشتن و این یعنی فقط در نیویورک حدود دو میلیون و هفتصد هزار نفر کرونا گرفتن در حالیکه آمار رسمی کل امریکا کمتر از یک میلیون نفر هست. این یعنی اینکه بخش بزرگی از افراد به این ویروس مبتلا میشن و بدون هیچ علامتی خوب میشن. کرونا اونقدر ها هم که گفته میشد  ویروس خطرناکی نیست.

 

به نظرم بهتره همین کار هر چه سریعتر در ایران هم انجام بشه و تو هر شهر از  ۳۰۰۰ نفر به طور تصادفی تست گرفته بشه و اگر مشاهده شد که ایمنی گله ای رخ داده، دیگه قرنطینه بازی تعطیل بشه، ملت برن سر کار و زندگی شون.

من قویا حدس میزنم ما تقریبا به ایمنی جمعی رسیدیم و بهتره تعطیلی ها تموم بشه و همه برن سر کارهاشون و وضعیت به حالت عادی برگرده.

نکته: من توی این پست قدیمی وبلاگم توضیح دادم که چرا ۳۰۰۰ نفر رو برای تست انتخاب میکنن.

  • عباسی

نظرات  (۲)

منظورم این بود مگه با مبتلا شدن تعداد زیادی از افراد ویروس تغییر ژنتیکی پیدا نمیکنه که حالا شیوعش کمتر شده؟!

اگه اینطور باشه پس چرا مراجعه میکنن بیمارستان.

خیلی دلم میخواد برم بیمارستان و شرایط بیمارا رو ببینم اخه اون اول که خودم برای سیتی ریه بیمارستان بودم وضعیت وخیم بود از کنار یه نفرشون رد شدم سرفه‌هاش منو میترسوند و ترجیح دادم با مسئولیت خودم برم خونه.

پاسخ:
ویروس تغییر ژنتیکی خاصی پیدا نکرده، اما من حدس میزنم چون تعداد زیادی مبتلا و خوب شدن سرعت گسترش بیماری کم شده.

سلام

من اینو قبول دارم که عده ای با علائم خیلی خفیف کرونا گرفتن یا اصلا علائمی نداشتن

ولی اونایی که هنوز به بیمارستانا مراجعه میکنن و آمارشونو هر روز میدن چی؟

خب با گذشت زمان و ابتلاء خیلیا الان قاعدتا اونا هم باید بی علامت یا علائم نامحسوس باشن مگه نه؟

.......................................................

استاد عزیز روزتون مبآررررک

الهی که سایه محبت و علم‌تون بر سر دانشجویان مستدام...

پاسخ:
سلام. ممنون. منظورتون رو نمی فهمم. یه عده ی زیادی گرفتن و خوب شدن و بقیه هم دارن میگیرن،

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی