برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

استدلال برای نمره

جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۴۱ ب.ظ

چند روز قبل یک دانشجوی مهندسی معماری اومده بود پیشم! این شخص تا سال ۹۵ درس خونده بود و همه درس هاش رو پاس کرده بود به جز چند تا درس که یکیش هم ریاضی بود. اومده بود که درس ریاضی رو به صورت معرفی به استاد برداره و فارغ التحصیل بشه. بهش گفتم برو یک مطالبی رو بخون و بیا امتحان بده که گفت هیچ چیزی یادش نیست و فرصت درس خوندن هم نداره. من هم قبول نکردم بدون امتحان بهش نمره بدم و رفت با سایر همکاران صحبت کنه شاید کسی حاضر بشه همینطوری بهش نمره بده.

حالا هدفم از گفتن این ماجرا چی بود: این شخص میگفت، من الآن سر کارم و از ریاضی هم هیچ استفاده ای نمی کنم حتی الآن درس ریاضی از سرفصل رشته معماری حذف شده و دیگه دانشجویان معماری ریاضی پاس نمی کنن و من بدشانسی آوردم که ورودی سال 90 بودم و باید ریاضی پاس کنم و میگفت این که شما میگید من برم دوباره ریاضی بخونم جز اذیت کردن من فایده ای نداره. به فرض که برم بخونم قراره دو روزه دیگه یادم بره، چرا الکی هم وقت خودت رو میخوای بابت طرح سوال و تصحیح برگه و ... بگیری و هم وقت من رو. میگفت اگر قرار بود این درس به درد معمارها بخوره  که از سرفصل حذفش نمی کردن. میگفت تو یکی از درس های تخصصیش هم که مونده بوده با همین دلایل نمره گرفته. 

=====

من دلایلش رو نپذیرفتم به این دلیل که قانون میگه تو باید این درس رو با این سرفصل های مشخص امتحان بدی و پاس کنی و اگر من نمره بدون امتحان بدم خلاف قانون عمل کردم. اما استدلالش این بود که فایده این قانون در اینجا چی هست؟ خلاصه با هم به تفاهم نرسیدیم و رفت.
آیا شما با حرف های این دانشجو موافقید؟ اگر موافقید چرا؟ و اگر مخالفید چرا؟

 

 

  • عباسی

نظرات  (۹)

یک سوال هم داشتم، گفتید تا سال ۹۵ پاس کرده و بعد نیومده یعنی شما انتخاب واحد نکنید به عنوان دانشجوی منصرف محسوب نمیشید؟!! و مهلت درخواست برای بازگشت به تحصیل  دانشجوی منصرف هم مگر محدود نیست؟

پاسخ:
تا آنجا که من میدانم درخواست بازگشت به تحصیل مهلت نداره، میره به کیمیسون مواردت خاص دانشگاه و اگر کمیسیون موافقت کنه با درخواست بازگشت به تحصیل دانشجو موافقت میشه.

وقتی میآید دانشگاه، قاعدتا میدونید که باید یکسری واحد رو طبق قانون و سرفصل بگذرونید تا فارغ‌التحصیل بشید. حتی اغلب،بین دروس تخصصی خود رشتتون هم از یکسری دروس خوشتون میاد و از یک سری  دروس نه، ولی بالاخره طبق قانون باید پاس کنید همشون رو

مگه همه قانونهایی که هست مفید هست...واقعا اگر رباضی به درد ایشون نمیخوره نمره دادن بهترین کاره.... اصلا خیلی از دروس دانشگاهی به درد کسی نخورده...

من اگر برگردم به عقب تمام تلاشم رو میکردم ریاضی رو با عشق بخونم.

الان تا حدی رباضی مهندسی به کارم میاد اما بیشتر از همه اینا ریاضی چارچوب تفکر منطقی و استدلال رو به آدم یاد میده. چیزی که پس زمینه ذهن آدم حک میشه و تا آخر عمر باهاش می مونه

پاسخ:
لایک
  • حسین رئیس محمدی
  • با حرفاش مخالفم. مسیرش از قبل مشخص بوده و خودش انتخاب کرده. قانون و استاد هم که این همه باهاش راه اومده تا پاس کنه بره. بقیه اش واقعا بهانست.

    یادمه توی کلاس اخلاق و انقلاب و درس های عمومی شبیه به اینها هم که مینشستیم همیشه دو سه نفری پیدا میشدند که درباره این درسها هم همینو می گفتند.

    پاسخ:
    لایک

    با شناختی که ازتون دارم واقعا حداقل کار رو ازش خواستین..

    من به جاتون بودم میگفتم اگه ریاضی کاربردی در معماری نداره خب برو دوباره کنکور بده برو معماری بخون که ریاضی نخونی دی:

    دوستم که دانشجوی ارشدتون بود دیدمش. وقتی تعریف کرد از دوره ارشدش در حدی که استخوناش نشکنه زدمش دلم خنک شه :) 

    ببخشید یه سوال چی شد که انقدر با دانشجوها راه اومدین؟

    پاسخ:
    من نمی دونم دوستتون چی تعریف کرده! ولی خیلی هم به دانشجویان ارشد سخت نمی گیرم. البته من همیشه کلا خیلی سخت نمی گرفتم.

    مگه میشه در رشته معماری ریاضی استفاده نشه! با اینکه حتی گفته بودین این مطالب مشخص و بخون و قبول نکرده بود , خوب کردین شما هم قبول نکردین چون واقعا دلیل ناکافی داشت.

    پاسخ:
    لایک
  • احمد رحمتی
  • سلام استاد.

    اگر من استادش بودم به نمراتش در دروس تخصصی معماری نگاه میکردم. اگر میانگین نمرات بالایی داشت و مشکلش صرفا با دروس ریاضی بود، کمکش میکردم. ولی اگر نمرات تخصصی او هم بد بود، چیزی که قانونه رو اجرا میکردم! چون برای دور زدن قانونِ مزخرف، نیاز به دلیل محکمی است و باید ارزشش رو داشته باشه  :)

    پاسخ:
    سلام.
    نمره ریاضی دست  اون استاد نبود. باید یک استاد از گروه ریاضی این نمره رو بهش بده.

    من با حرفهاش مخالفم چون پذیرفته که با این دروس رشته‌ی مورد نظرش رو بخونه. و موافقم چون توی دانشگاه‌ها چیزهای زیادی یاد می‌گیریم که بهش نیازی نداریم گاهی! :D

    پاسخ:
    لایک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی