برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

آیا حیات فرا زمینی وجود دارد

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۲۰ ب.ظ

من فکر نمی کنم هیچ شکلی از حیات در خارج از زمین وجود داشته باشه. دلیلم هم این است:

من قویا حدس میزنم تا یک میلیون سال آینده بشر به راحتی بتونه به تمام نقاط کیهان دستری داشته باشه. ببینید ما در این 100 سال چقدر پیشرفت کردیم. یک میلیون سال یعد ما ده هزار برابر این ۱۰۰ سال جلو میریم و به راحتی میشه حدس زد که اینقدر پیشرفته هستیم که به تمام نقاط کیهان دسترسی داشته باشیم. اما یک میلیون سال در ابعاد کیهانی تقریبا هیچ هست یعنی اگر زمین یک میلیون سال زودتر تشکیل میشد(یک میلیون سال در برابر عمر زمین تقریبا صفر هست) ما الآن تو یک میلیون سال آینده بودیم و به کل کیهان دسترسی داشتیم و میفهمیدیم جاهای دیگر عالم چه خبر است.

خوب اگر توی جای دیگری از این کیهان حیات وجود داشته باشه،  طبیعی هست که ما انتظار داشته باشیم برای یکی شون لااقل یک میلیون سال زودتر از زمین ما، زمین شان شکل گرفته باشه و اگر سرعت تحولاتشان هم مثل ما باشه، الآن اون آدم فضایی ها توی یک میلیون سال بعد ما هستن و اینقدر پیشرفته بودند که میتونستند بیان و ما رو پیدا کنن و چون هیچکدامشان تا حالا پیش ما نیامدن، پس یا وجود ندارن یا از ما خنگ ترن که دیگه دیدنشون هم حسنی نداره!

  • عباسی

نظرات  (۱)

  • شاگرد بنّا
  • مقالاتی برای رد و اثبات این قضیه هست

    اما شخصا فکر می کنم وجود داره

    ولی در حدی که استدلالی براش بیارم تا حالا وقت نذاشتم بهش فکر کنم

    ضرورتی هم نداره

    باید هم نوع خودم و بفهمم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی