برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

معرفی کتاب 2

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ب.ظ

کتاب نگاهی به تارخ معاصر جهان یا بحران های عصر ما نوشته محمود حکیمی برای من کتاب خیلی جالبی بود. من خوندن این کتاب رو به تمام کسانیکه به تاریخ معاصر به خصوص تاریخ جنگ های جهانی اول و دوم علاقه مند هستن، پیشنهاد می کنم.

البته مستند دنیا درجنگ که منحصرا به وقایع جنگ جهانی دوم هم میپردازه. مستند خیلی جالبی هست. این مستند رو شبکه مستند چند سال پیش پخش کرد و پخش مجددش رو هم بعد از عید شروع کرده بود که گویا  پخشش متوقف شد!

یک نکته جالب این کتاب بخشی هست که مربوط به ژاپن هست که توش اشاره می کنه به اینکه چطور ژاپن در مدت کوتاهی (نیم قرن) از یک کشور بدوی به یک قدرت بزرگ در شرق آسیا تبدیل میشه.

نکته دیگه اینکه آلمان بیش از اینکه جنگ جهانی دوم رو به رقیب هاش باخته باشه به غرور هیتلر باخت. اگرهیتلر غرورش رو کنار می ذاشت و آلمانی ها هم مثل انگلیسی ها رفتار می کردن و هر جا که امکان پیروزی نبود بر مبارزه بیهوده تاکید نمی کردن چه بسا پیروز از میدان نبرد خارج میشدن!

  • عباسی

نظرات  (۴)

هرکسی یه نظری داره، اما بنظرم مسخره ست آدم کتاب های تاریخی رو نخونه چون حرص میخوره!باید جالب باشه من که اینطور کتابا رو که فقط داستان تعریف نمیکنن و خواننده اون کتاب بعدازخوندنش میتونه اون ها رو تحلیل کنه خیلی دوست دارم.
این جور کتاب هارو بخونیم بیشتر حرص میخوریم...میتونم تصور کنم توش چی نوشته
  • علیرضا زرقی
  • سلام ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی