برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

سایت پلیس

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ب.ظ

امروز رفتم تا گواهینامم رو تمدید کنم.چند روز قبل به سایت پلیس سرزدم تا ببینم چه مدارکی لازم هست و امروز همه مدارک رو با خودم بردم؛ و پیش خودم فکر می کردم؛ که خوب همه مدارک آماده است و همین امروز کارهام رو می تونم انجام بدم.

امروز که به یکی از مراکز پلیس +10 رفتم.  بهم گفتن باید یک قبض تلفن و یا گاز هم همراه خودت داشته باشی در حالیکه اصلا چنین چیزی رو در سایت پلیس به عنوان مدرک ننوشته که باید باشد.در مورد عکس هم در سایت پلیس نوشته:

"5- عکس: برای گواهینامه پایه یک، دو قطعه عکس رنگی و برای گواهینامه گروه ب، 3 قطعه عکس رنگی در ابعاد 3x4 بدون عینک، کلاه، کراوات و آرایش (بدون پیرایش مو و محاسن)، تمام رخ به صورتی که گردی صورت معلوم و مربوط به سال جاری باشد."

من چون عکس داشتم؛ دیگه عکس جدید ننداختم و همون ها رو بردم (در واقع با خودم گفتم؛ اونا که تو پلیس +10 نمی تونن بفهمن عکس جدید هست یا نه!!! اینجا اشتباه از من بود)؛ اما وقتی عکس ها رو تحویل دادم گفتن قبول نیست؛ پرسیدم چرا قبول نمی کنید گفتن: عکس گواهینامه قبلی و کارت ملی و شناسنامه قابل قبول نیست. بعد برگه ای رو که مرکز پلیس+10 بهم داده بودن رو نگاه کردم دیدم توش نوشته " عکس گواهینامه قبلی و کارت ملی و شناسنامه قابل قبول نیست"؛ این کارشون برام جالب و هوشمندانه بود و باید بهشون آفرین گفت که با این روش حداقل تا حدی می تونن جلوی افرادی مثل من رو که عکس جدید ننداختن رو بگیرن؛ اما ایراد کارشون این هست که چرا  این قید "عکس گواهینامه قبلی و کارت ملی و شناسنامه قابل قبول نیست" توی سایت پلیس نوشته نشده!!! در واقع مدارکی که مراکز پلیس+10 میخوان متفاوت تر از اون چیزی هست که تو سایت پلیس نوشته شده:

 1- اینکه قبض تلفن و یا گاز می خوان (ازوقتی قبوض رو اینترنتی پرداخت می کنم، من همه قبض ها رو بلافاصله بعد از پرداخت میندازم دور!!!)

2- شرایط مربوط به عکس در سایت پلیس به درستی نوشته نشده؛ مثلا اگر کسی همین امسال کارت ملیش رو عوض کرده باشه و عکس جدید هم روی کارت ملیش زده باشه؛ دیگه نمی تونه همون عکس رو روی گواهینامه استفاده کنه؛ در حالیکه این موضوع در سایت پلیس نوشته نشده.

نتیجه اخلاقی این بحث اینه که: " بی خودی با رفتن به سایت پلیس خودتون رو علاف نکنید. بلند شید حضوری مراجعه کنید  به پلیس+10 و همونجا مدارکی رو که نیاز هست رو ازشون بپرسید."


  • عباسی

نظرات  (۵)

سلام استاد. خسته نباشی. یه سوال که آسون و بدیهیه ولی بازم... فرض کنید توی یکسان 73 کلاس برگزار شده و در سال بعد 216 کلاس.. چند درصد افزایش داشتیم؟!😏😏😏
پاسخ:
سلام. تقریبا 196 درصد
سلام
برای گرفتن معافیت تحصیلی به پلیس +10 محله خودمون (اسلامشهر) مراجعه کردم بعد از حدود دو ساعت کارمنده گفت چون دانشگاهت تو تهرانه باید همونجا بری پلیس +10
مگه اینا سیستمشون به هم متصل نیست یا هنوز اینترنت کشف نشده!
تازه نوشته بودن 5500 تومن هم باید بدیم ولی اونجا گفتن 6000 تومن
کپی شناسنامه و کارت ملی رو هم ازم نگرفت!
از انجام کارای اداری متنفرم !
یه بار استاد درباره مصاحبه دکتراش در دانشگاه شریف و نظم اونجا گفته بود
واقعا درسته! ثبت نام ارشد رو با کمال نظم انجام دادم و همه بخشها از جمله تست روانی و ... حدود یک ساعت و نیم زمان برد که در پایان همونجا کارت دانشجویی رو بهمون دادن!
در دانشگاه قم تا مدت ها بعد از ثبت نام کارت نداشتیم و باید در صف های طویل ژتون غذا می ایستادیم!
من کل ایران رو به دنبال نظم گشتم و ذره ای از اون رو تو شریف پیدا کردم!
بعدا یه مقایسه بین شریف و قم براتون میذارم کمی طنز بد نیست!
پاسخ:
سلام.
باید یکی از اصول موضوعه زندگی در ایران رو همه ما یادمون باشه؛ "محاله یک کار اداری با یک بار مراجعه حل بشه؛ فرقی هم نمی کنه شما قبلش چقدر خودتون رو براش آماده کرده باشید"
شریف اوضاعش نسبت به جاهای دیگه ی ایران خیلی بهتر هست!!!
حتما اون مقایسه رو انجام بدید و برامون بنویسید.
همیشه قبض های آخر رو نگه دارین. در موارد زیادی بوده که قبض خواستند مثلا برای وام گرفتن، ثبت اسناد، رفع ایرادات انشعاب ها و ...
پاسخ:
مسئله اینه که اگر قبض ها رو نگه هم می داشتم بازم واسم فرقی نمی کرد!!! چون تو سایت پلیس ننوشته بود که قبض میخوان و من اونجا فهمیدم.
ولی کاش میشد بدون مراجعه تمدید کرد!
  • اسماعیل بهری
  • سلام
    به نظر من نه تنها سایت پلیس بلکه اکثر سایتای ایرانی که شرایط استخدامی را درج میکنن نقص دارن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی