برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

تصمیم سخت

چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ب.ظ

یه آشنایی ماشینم رو از من قرض گرفته بود که از شانس بدش با ماشینم تصادف می کنه و ماشین مقداری صدمه دیده، برای من موضوع اصلا مهم نیست اما مسئله اینه که اون آشنا، بیخودی خیلی احساس شرمندگی میکنه و اصرار زیادی داره که حتما هزینه تعمیر رو پرداخت کنه. هزینه تعمیر هم زیاد نیست.

حالا من با این مشکل روبرو هستم که از یک طرف به هیچ وجه نمی تونم قبول کنم که اون هزینه تعمیر رو بپردازه و از طرف دیگه می بینم این عدم پذیرش من باعث میشه احساس شرمندگی اون آشنا خیلی خیلی بیشتر بشه.

احساس می کنم پذیرش اینکه اون هزینه تعمیر رو بده باعث خرد شدن خودم میشه و از طرفی اگر قبول نکنم که اون هزینه رو بده اون آشنا بیشتر خرد میشه!!! من به هر زبونی بهش گفتم که واقعا برام اهمیتی نداره که این اتفاق افتاده ولی قبول نمی کنه. ای کاش این اتفاق نمی افتاد نه به این دلیل که ماشین کمی صدمه دیده بلکه به این دلیل که اون موقع  من مجبور نبودم که  این تصمیم سخت رو بگیرم.

نمی دونم کار خوبی که باعث شرمندگی بیشتر یه نفر دیگه بشه ( هر چند ما اون خجالت شخص رو بیدلیل بدونیم) اصلا کار خوب محسوب میشه یا نه؟

احساس می کنم یه تفنگ رو میز گذاشتن و بهم میگن یا باید به خودت شلیک کنی یا به اون!!! نمی دونم کار درست چیه؟

  • عباسی

نظرات  (۲)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استادعباسی عزیز * **** *** ** *******
به نظر من اگر هزینه خسارت رو بگیرید بهتره...
حالا که تعمیر شد ولی ازاین جهت میگم که با این کار به گفته خودتون اون بنده خدا از شرمندگی در میاد...
و هیچ چیز بدتر از اون نیست که شان و شخصیت یک بنده خدا خدشه دار بشه...
با این کار شاید شما خودتون ناراحت بشید ولی لااقل اون بنده خدا خیالش راحت میشه...


***** ***** **** ***** ** *** ****** ********

دانشجوی سال 1390
پاسخ:
سلام. منم با شما موافقم.
سلام.به نظرم بگیرید.حالا اون شخص هر چقدر هم آشنا باید تاوان خصارتی که رو که زده بده.درضمن اگر با این کار (تقصیر کار ایشونه) وجدان اون بنده خدا آروم میشه شما بگیرید...اینکه شما با گرفتن این مبلغ دچار ناراحتی بشین اصلا معقول به نظر نمیاد...
تمام این نظرات جنبه شخصی دارند.
با تشکر
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر شما. به هر حال من خودم ماشین رو تعمیر کردم و قضیه تموم شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی