برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

سال 97

سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ب.ظ

دیگه کم کم داریم ساعات آخر سال 97 رو طی می کنیم. کلا فکر می کنم سال 97 روی هم رفته برام سال خوبی بود و ازش راضی بودم. برای سال جدید چند تا تصمیم مهم دارم که ان شالله وقتی عملیشون کردم اینجا می نویسمشون.

---------

فکر می کنم تو سال های اخیر خیلی واقع گراتر و عملگراتر شدم.اغلب ما آدم ها در برابر مشکلات چهار واکنش احتمالی نشون میدیم:

1- خودمون رو سرزنش می کنیم.

2- دیگران رو سرزنش می کنیم،

3- خودمون رو گول میزنیم و وانمود می کنیم که مشکل مهم نیست.

4- دنبال راه چاره می گردیم.

بزارید یه مثال بزنم، فرض کنید شما دارید داخل یه کوچه راه میرید که یک مرتبه می بینید یه شیر گرسنه داره بهتون نزدیک میشه، ما در برابر این مشکل یکی از چهار کار ممکن رو انجام میدیم:

1- شروع می کنیم به سرزنش خودمون که اصلا چرا حواسم رو خوب جمع نکردم و وارد کوچه ای شدیم که توش شیر داره.

2- راه دوم اینکه شروع به سرزنش دیگران کنیم و بگیم خاک تو سر پلیس که اجازه میده تو کوچه ها شیر بیاد.

3- خودمون رو گول می زنیم که شیر که ترس نداره، اصلا اگر اومد طرفمون شکارش می کنیم!!!

4- راه چهارم اینه که با تمام سرعت شروع به فرار کردن کنیم!

واضحه که بین این چهار راه حل، فقط چهارمی هست که تا حدی میتونه شانس زنده بودن ما رو افزایش بده. من فکر می کنم تو سال های اخیر در برابر مشکلاتی که باهاشون مواجه شدم، بیشتر سمت راه حل چهارم رفتم که به نظرم همون راه حل عملگرایانه اس.

------------

امیدوارم سال آینده سال خیلی خوبی برای ایلان ماسک هم باشه. همه دنیا یه طرف این ایلان ماسک عزیز یه طرف، امیدوارم کلی پول بدست بیاره تا رویای سفر به مریخ رو محقق کنه. 

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام استاد.
من بیشتر از اینکه پیشرفت های تکنولوژی و سفر به مریخ خوشحالم کنه، دوست دارم بشر راهی پیدا کنه که مشکلات روحی روانی و استرس هاش کمتر بشه و خوشحالتر باشه. و از همه مهمتر بتونه زندگی زناشویی پایداری داشته باشه. یعنی به طور خاص، آمار طلاق در سراسر جهان کاهش پیدا کنه. خود همین ایلان ماسک جان شما دو سه تا زن طلاق داده! :) واقعا طلاق از نظر روانی آدما رو به فنا میده. خیلی از آدمای دیگه که در زندگی کاریشون موفق بودن، در زندگی شخصی شون موفق نبودن. کاش مثل پیشرفت تکنولوژی، در جنبه های انسانی (به خصوص مسایل خانوادگی و روحی روانی) بشر بتونه پیشرفتهای چشمگیر داشته باشه.
پاسخ:
سلام. بشر امروز مشکلات روحی روانی و استرس خیلی خیلی کمتری نسبت به انسان های گذشته داره. تمامی آمارهای انسانی رو به بهبود هست. و همه اینها به مدد فناوری حاصل شده. مردم تا همین ۴۰  سال پیش مشکلاتی داشتن که اصلا قابل تصور نیست. در اغلب خونه ها حمامی وجود نداشت، قحطی به طور مرتب جان انسان ها رو می گرفت. فقط در قحطی دوران مائو در چین ۵۰ سال قبل بیش از ۱۴ میلیون نفر مردن. مردم قدیم اینقدر مشکل داشتن که اصلا نمی رسیدن به مشکلات روحی فکر کنن. هر چند سال یکی از فرزندانشون رو به دلیل بیماری از دست میدادن. مشکلات روحی هم به مدد فناوری در حال حل شدن هست. شما فکر می کنید دلیل خوشحالی چیه؟ چرا وقتی یک نمره خوب کسب می کنیم و یا موفقیت مالی به دست میاریمو یا به نیازمندی کمک می کنیم خوشحال میشیم؟ دلیلش واکنش های شیمیایی و الکتریکی هست که در مغز رخ میده، ما امروز به اون لحظه طلایی نزدیک شدیم که با تحریک مستقیم مغز شادی رو برای همه آدم ها به ارمغان بیاریم. امروزه ما می تونیم با تحریک قسمت هایی از مغز باعث بشیم فردی شروع به خنده و خوشحالی کنه. به زودی روزی میاد که غصه و غم رو ما فقط تو کتاب های تاریخ میخونیم. ما به زودی قادر خواهیم بود مغز رو جوری تحریک کنیم که شخصی که داره نون خالی میخوره، احساس کنه داره جوجه کباب میخوره و همون حسی رو داشته باشه که کسی که داره جوجه کباب میخوره داره. با این فناوری همه انسان ها احساس ثروتمند بودن خواهند داشت. در واقع ما به جای اینکه لازم باشه به کسی پول  بدیم تا بتونه جوجه کباب بخوره و  توی مغزش موادی ترشح بشه که بهش حس خوب دست بده. بهش پول نمیدیم،  مستقیما اون مواد رو داخل مغزش ترشح می کنیم و اون لذت رو بدون زحمت براش فراهم می کنیم. و همه این پیشرفت ها رو مدیون بزرگانی مثل ایلان ماسک هستیم.
سلام
سال نو مبارک🍀
در شروع سال جدید برای شما و خانواده عزیزتون، سلامتی، شادی و روزی فراوان آرزومندم🌷🍀
پاسخ:
سلام. سال نو بر شما مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی