برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

بازگشت به ماه

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۱۹ ب.ظ

امروز این خبر رو دیدم. گویا ناسا برنامه داره که تا سال ۲۰۲۴ دوباره انسان رو به ماه بفرسته.

من قبلا جایی خوند بودم که این برنامه وجود داره که اول یه پایگاهی روی ماه ساخته بشه و از اونجا آدم ها رو سمت مریخ بفرستن.

به نظرم زمین دیگه زیادی کهنه شده، چند هزار سال هست که ما آدم ها روی زمینیم باید کم کم ترکش کنیم.

میگن سفر به مریخ یک طرفه خواهد بود یعنی افرادی که میرن دیگه امکان بازگشت ندارن، ولی به نظرم به هیجانش میارزه. من که کاملا راضیم برم، فقط مشکل اینه که منو نمی برن!!!

--------

پ ن: امروز این خبر رو دیدم خیلی خوشحال شدم، چند وقتی هم بود که وبلاگ رو آپ نکرده بودم، بهانه ای شد برای آپ کردن اینجا.

  • عباسی

نظرات  (۳)

سلام استاد.

زمین به این خوبی! اکسیژن مفت. خاک غنی. جاذبه مناسب. فشار هوا مناسب. دمای هوا مناسب. چرخه ی مناسب طبیعی که اکسیژن تولید میکنه رایگان و خاکی که مدفوع  موجوداترو تجزیه میکنه! انواع گونه های گیاهی و جانوری. خوردنی و نوشیدنی! مناظر طبیعی چشم نواز! مریخ چی داره آخه!؟ دنبال موجود زنده اند؟ موجودات تک سلولی! خب اینجا که گونه های پیچیده ای هستند. به قول سهراب سپهری: غبار عادت پیوسته در مسیر تماشاست!!    فکر کنم عادت کردن به این همه چیز خوب باعث دلزدگی شده.

 همین زمین رو آباد کنند. آلوده ترش نکنند، گرمتر نکنند، خودش شاهکاره. لازم نیست حداقل تا آینده ی نزدیک به جایی برند! فوقش ربات بفرستند اونجا عکس بفرسته. نمونه برداری کنه. انسان فرستادن کلی هزینه بره. اکسیژنش، آب خوردنش، غذاش، سلامتیش. حتی دفع که میکنه دردسر داره! فشار هوا و ... کلی دنگ و فنگ داره. اما ربات بره یه ماموریت 10 سال بمونه اونجا اصلا!

میلیونها سال طول کشیده تا زمین به این وضع مطلوب رسیده! بشر به جای اینکه سجده کنه و زمینو ماچ کنه، ازش میخواد فرار کنه! همین بشر بی کله و بی شعور اگه نبود الان زمین سرسبز و خرم تر بود! :) بشر خودخواه! میخواد بره سیارات دیگه رو هم کثیف کنه :)

پاسخ:
کریستف کلمب یه دریانورد حرفه ای بود، همه چیز رو رها کرد حتی پسر نوجوانش رو و دست به یه کار هیجان انگیز زد، کریستف کلمب هیچ وقت فکر نکرد که اکسیژن مفت، خاک غنی و ... . 

داوطلب شدن برای رفتن به مریخ بحث انتخاب نوع مرگ هست یا تشنگی عمیق برای کشف کیهان؟ نوع اولش باشه که یه جور خودکشیه. نوع دوم رو واقعا درک نمی کنم!!! ارزش فدا کردن زندگی رو داره واقعا؟

پاسخ:
چرا نداره؟
این کار به هیجانش کاملا میارزه.

چه هیجانی

(من هربار حرف مردن میشه میگم دوس ندارم رو زمین بمیرم همه میخندن:) ولی خب من شوخی نمیکنم جدی گفتم حتی اگه واقعا اتفاق نیفته!)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی