برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

خاطره دکتر آرش رستگار از مریم میرزاخانی

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۰۳ ب.ظ

امروز خاطره جالبی از دکتر آرش رستگار دیدم در مورد مریم میرزاخانی. به اعتراف بسیاری از کسانیکه خانم میرزاخانی را می شناخته اند، ایشان بسیار متواضع بوده اند. اما خاطره دکتر رستگار:
«یک ملاقات دیگر نیز برایم بسیار خاطره انگیز است. مریم میرزاخانی چند ماه قبل از فوت، به مدت سه ماه همراه با خانواده در پژوهشکدۀ ریاضی {مرکز مطالعات پیشرفته در پرینستون} میهمان بود. روابط دوستانه ای نیز با دکتر مدرسی مؤلف کتاب مکتب در فرآیند تکامل داشت که شخصاً شاهد آن بودم. او کسی بود که مریم را با شوهرش عقد کرده بود. یک بار نزد مریم رفتم تا توصیه نامه ای به عنوان معلم پیشین او بگیرم (در اولین ترمی که پس از تحصیلات دکتری از پرینستون به ایران بازگشته بودم یک درس هندسۀ جبری ارائه کردم که مریم میرزاخانی و بسیاری از دیگر دانشجویان نخبۀ دانشکدۀ ریاضی شریف در آن شرکت داشتند). مریم گفت من توصیه نامه را دست خودتان نمی دهم ولی قول می دهم که بسیار خوب برایتان بنویسم. گفت در بعضی توصیه نامه ها استادانش چیزهایی برایش نوشته اند که او آنها را غلوآمیز تلقی می کرد. به او گفتم: هیچ تعریفی از شما نمی تواند غلوآمیز باشد و از دفتر او بیرون آمدم.» (منبع)

توجه: عبارت قرمز داخل آکولاد از آرش ذستگار نیست و من به متن اضافه کردم.
 

 

 

 

  • عباسی

نظرات  (۱)

  • حسین رئیس محمدی
  • همیشه صحبت هاتون در مورد هوش مصنوعی و پیشرفت اون رو میخوندم ولی هنوز لمس نکرده بودم تا اینکه امشب اتفاقی افتاد.

    چندتا استوری توی واتساپم گذاشتم که همش ویدئو بود ولی اتوماتیک و خودجوش سه تاش که انتقاد به طب کلاسیک داشت حذف شد!!

    اینکه اینطوری ویدئوی یک کاربر بین 1 میلیارد و خورده ای کاربر گوناگون با زبانهای مختلف، پالایش میشه و دقیقا استوری های انتقادی حذف میشه خیلی شگفت انگیزه

    اینا طرح صیانت شون خیلی پیشرفته ست دارم میترسم کم کم :) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی