برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

رویکردهای مختلف آموزش ریاضی در استرالیا

چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۳۶ ق.ظ

نوع تدریس ریاضیات در مدارس کشور نسبت به 20 سال قبل تغییرات زیادی کرده. در روشی که امروزه در جریان هست به جای اینکه مفاهیم ریاضی به طور صریح آموزش داده بشه، سعی میشه که این مفاهیم خودشون توسط دانش آموز کشف بشوند (که اغلب هم نمی شوند) و  کتاب های مدارس هم بر اساس همین رویکرد بسیار نامفهوم نوشته شده اند . این دو رویکرد آموزش ریاضی یعنی آموزش صریح مفاهیم ریاضی و آموزش از طریق کشف باعث دو دستگی  در مورد نحوه آموزش ریاضی در استرالیا شده. این مقاله گاردین به این موضوع میپردازه. به نظر میرسه رویکرد مبتنی به کشف در استرالیا به طور جدی مورد تردید قرار گرفته. این مقاله از روزنامه گاردین در مورد این موضوع است.

  • عباسی

نظرات  (۴)

عدو نیستم آدو :)

(البته اگه منظورتون اون عدوی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد باشه خوبه خخخ)

اینجور که شما میگین چه خدای ظالمی داشتیم خبر نداشتیم

بعضی وقتا بعضی افرادو میبینم واقعا خداروشکر میکنم خدا نشدن دی

  • احمد رحمتی
  • دوست گرامی، عدو.

    خداوند انسانها رو با یک توانایی ذهنی ، جسمی یا هر چیزی نیافریده بلکه استعدادها گوناگون اند تا به هم وابسته باشیم. همه برای فهم ریاضی مناسب نیستند. چه بسا من در فهم شیمی خنگ باشم. یا بین گروهی از تکاوران، انسانی دست و پاچلفتی و مایه ی ننگ گروهان باشم :) اون روش مبتنی بر کشف برای افراد با پتانسیل خیلی بالا در ریاضی مناسبه نه افراد معمولی (در ریاضی).

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    ** ** ***

    اونی که کاربر محترم احمد رحمتی ادعا میکنه در فهم ریاضی خنگه و جالب تر از اون از خنگ سرتاسری استفاده میکنه اصلا وجود نداره

    خداوند همه رو به یک اندازه از توانایی ذهنی آفریده. محیطی که طرف بزرگ میشه و رفتار پدر مادرش روی بروز این توانایی متفاوته

    یه بار یه نفر زنگم زد و مثل این آقا کلمه خنگ رو واسه بچه ش به کاربرد! بهش گفتم گوشیو قطع کن برو! شاید آدمایی مثل آقای احمدی به خاطر ادعای بیش از حدشون در فهم ریاضیات اینو باور نکنن، اون آدم اولین روز که دیدمش دانش آموزی بود که همه ش نمراتش بین ۴تا ۸ بود و آخرین روز که دیدمش نمراتش ۱۸ تا ۲۰ بود! مغز اون آدم که عوض نشد! فقط تونستم اول ذهنیتشو نسبت به ریاضی عوض کنم!

    نه فقط ایشون بلکه توو این سالها که دانشجوی ریاضی بودم مخصوصا در ارشد، سعی کردم ذهنیت آدمای اطرافمو نسبت به ریاضی عوض کنم. این روش آموزشی که گفتین به نظرم اول تغییر ساختار ذهنی و آموزش نحوه فکر کردن و تحلیل مسائل رو بخواد.

    پاسخ:
    سلام. شما متوجه منظور آقای رحمتی از خنگ سرتاسری نشدید.
  • احمد رحمتی
  • سلام استاد. به نظرم رویکرد مبتنی بر کشف برای دانش آموزان مدارس خوب مثل تیزهوشان سودمنده نه برای دانش آموزان اغلب خنگ مدارس سطح پایین. چون حوصله ی فکر کردن و کشف و احتمالا توانایی شو ندارند. به واژه ی اغلب دقت کنید و اینکه در اینجا منظور از خنگ، صرفا در فهم ریاضی است (خنگ موضعی نه خنگ سرتاسری).

    پاسخ:
    سلام، به نظر میرسه رویکرد مبتنی بر کشف حتی در مدارس خوب هم جواب نداده! ورودی های دانشگاه های خوب مثل شریف و تهران هم نسبت به ده سال قبل افت چشمگیری کردند. اغلب این ورودی های دانش آموز مدارس تیزهوشان هستند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی