برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

نهضت ملی مسکن

جمعه, ۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۳۰ ب.ظ

امروز یکی از اقوام که میخواست در طرح مسکن ملی ثبت نام کنه، اومد پیش من تا ثبت نامش رو انجام بدم. یک قسمت بود مربوط به مدارک که باید تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی اعضای خانواده رو بارگزاری میکردیم. من تمام مدارک رو اسکن کرده و تبدیل به پی دی اف کردم، رفتم که بارگزاری کنم، تازه متوجه شدم سایت فرمت پی دی اف رو قبول نمی کنه، البته این رو در هیچ جای سایت ننوشته بود! اما بدتر اینکه وقتی من فرمت پی دی اف فرستادم سایت قفل شد و دوباره مجبور شدم از سایت خارج بشم و  دوباره وارد بشم. اینبار مدارک رو دوباره همه را jpg کردم و فرستادم. بعد گواهی سابقه سکونت میخواست که یکی از گواهی های قابل قبولش سابقه بیمه بود. رفتم سایت تامین اجتماعی و سایت تامین اجتماعی سابقه بیمه رو به صورت پی دی اف داد. فکر کردم طبیعی هست که دیگه اینبار سایت در این بخش فایل پی دی اف را قبول کند اما امان از دل غافل! بارگزاری فایل پی دی اف همان و قفل شدن دوباره سایت همان! دوباره مجبور شدم از سایت خارج بشم و یکبار دیگه وارد بشم و بعد برم سایت تامین اجتماعی از صفحه مربوطه پرینت اسکرین بگیرم ببرم نرم افزار paint . بعد که رفتم نرم افزار پینت گفتم عکس صفحه را برای اینکه با کیفیت باشد با فرمت png ذخیره کنم. با خودم گفتم هر چه باشد فرمت png هم فرمت عکس است و هم عکس با کیفیت تر ذخیره میشود و سایت هم قبول میکند (چقدر ما ساده ایم، چقدر ما زود گول میخوریم!!!). اینبار با تصویر سابقه بیمه که فرمت png  داشت وارد سایت شدم و اینبار هم وقتی عکس را بارگزاری کردم باز دوباره سایت قفل شد مجبور شدم دوباره از سایت خارج شدم و  اینبار یک تصویر jpg بی کیفیت از سابقه بیمه ذخیره کردم و بالاخره بعد از یک ساعت و ربع تلاش مداوم تونستم مدارک رو بارگزاری کنم.

این کیفیت سایت نهضت ملی مسکن بود وای به حال خونه هاش!!!

یک توصیه هم به مقامات حکومتی: اغلب نهادهای دولتی یک واحد فناوری اطلاعات  دارند که در اینجور مواقع نهادها کار طراحی سایت و ... رو به این واحدها می سپارند. اما واقعیت اینه که افراد شاغل در بخش های آی تی نهادهای دولتی اغلب افراد ضعیفی هستند. الآن یک برنامه نویسی که کمی سرش به تنش بیارزه خیلی راحت میتونه خودش حداقل ماهی ۲۰ میلیون در بیاره! پس اگر برنامه نویسی داره با حقوق حدود ۱۰ میلیون در بخش دولتی کار میکنه خودتون دیگه میتونید کیفیت کارش رو حدس بزنید. در چنین طرح های ملی به هیچ وجه به این واحدهای آی تی و فناوری اطلاعات نهادهاتون تکیه نکنید. پول یکی از اون ۴ میلیون مسکن ملی رو بدید به چند تا برنامه نویس ۶ دنگ تا بیان یه کار تمیز تحویل ملت بدهند.

  • عباسی

نظرات  (۲)

  • حسین رئیس محمدی
  • اینکه مدارک باید با فرمت jpg توی هر سایتی ذخیره بشه سالهاست یه امر رایج و بدیهی هست. دقیقا بخاطر همین عادی شدن این قضیه دیگه کسی تاکید نمیکنه که باید فرمتش حتما چی باشه.

    پی دی اف رو هم با یه نرم افزار تبدیل فرمت، راحت می شد با کیفیت مطلوبی تبدیل به عکس کرد، در حد درگ و کلیک هم هست.

    فکر کنم سایتشون وردپرس باشه خخخ

    البته من تا بحال چنین کاری رو توی وردپرس انجام ندادم یه بار امتحان میکنم ببینم چجوره دی:

    پاسخ:
    بله احتمالا از اون سایت های وردپرسی هست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی