برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

نقد کتاب انسان خردمند

چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۱۰ ب.ظ

من سال ها قبل کتاب انسان خردمند نوشته نوح هراری رو از روی نسخه پی دی اف و روی تبلت خونده بودم. حدود دو ماه قبل نسخه چاپی کتاب رو هم در کتابخانه دانشگاه دیدم و دوباره خواندمش. البته بار دوم دیگه 70-80 صفحه آخر را نخواندم البته دلیلش این بود که تحمل خواندنش را نداشتم. به نظرم این کتاب بیشتر کتاب سرگمی هست تا یک کتاب علمی و جدی! ادعاهای فراوان بدون مدرک مشخص در کتاب به وضوح دیده میشه. در کتاب  حرف هایی زده شده که به مذاق افراد کوچه و بازار خوش بیاد نه اینکه واقعا علمی باشند. خلاصه خواستم بگم علی رغم معروفیت و عامه پسند بودن، کتاب از نظر استانداردهای علمی به هیچ وجه نمی تونه نمره قبولی بگیره. الان که داشتم این مطلب رو می نوشتم رفتم ویکیپدیا رو هم خوندم دیدم کارشناسان هم با من هم نظرند. روی هم رفته فقط به عنوان یک کتاب سرگمی تا حدی میتونه جالب باشه ولی از نظر علمی تقریبا چیز خاصی برای عرضه نداره.

الآنم هر از گاهی کتاب قوی سیاه نوشته نسیم نیکلاس طالب رو دارم میخونم. تعرفش رو زیاد شنیدم. تمامش کنم در موردش مینوسم.

 

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی