برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

ریاضی نویسی

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ

یه مشکل عمده که اغلب دانشجوها با هاش مواجه هستن اینه که اون چیزی که میدونن رو نمی تونن به صورت ریاضی بنویسن. دلیل اصلیشم اینه که خیلی عادت کردن جواب سوال ها رو از روی حل بخونن. و خودشون رو مجبور به نوشتن نکردن. سعی کنید خودتون تا جایی که امکانش هست تمرینات رو حل کنید.

نمی دونم چرا اما به نظر میرسه بعضی دانشجوها وقتی میخوان مسئله حل کنن، بیش از حد پیچیده فکر می کنن.

به نظر شما مهم ترین دلیل در مورد ضعف حل مسئله توسط دانشجوها چیه؟


  • عباسی

نظرات  (۷)

همه استادا همین رو میگن چون واقعا باید همه تمرین ها رو خودمون حل کنیم تا به یه نتیجه ای از درست ریاضی نوشتن برسیم!
همه استا همینو می گن چون همه استادا با هم ایزومورف هستند
سلاماستاد
بنظرمن راه حل برای رسیدن به حکم برامون واضح نیست یا گاهی اصلا نمیدونیم حکم یامترادفاتش چیه.
سلام استاد.روز بخیر.
من از اون دسته از دانشجوهام که فکر میکنم به قول شما خیلی پیچیده فکر میکنم،گاهی اوقات رو یه سوال چند روز فکر میکنم اما نمی تونم به جواب برسم بعد از چند تا از بچه ها میپرسم اونام نمیتونن حلش کنن بعد که از استاد میپرسم میفهمم جوابش یه نیم خط هم نمی شده وخیلی خیلیم اسون بوده وجوابش رو هم کامل میفهمم.اما اصلان فکرشم نمیکردم که جوابش انقدر اسون باشه.من دلیل این پیچیده فکر کردن رو واقعان نمیفهمم!
استاد به نظرم مهم ترین دلیل اینکه ما نمی تونیم مسئله حل کنیم(اگر بحث ضعف پایه ای وجود نداشته باشه) اینه که با حل مسئله یه جورایی غریبه ایم و به حل تمرین هنوز عادت نکردیم.این موضوعیه که خیلی از استادا بهش اشاره میکنن، به نطر شما این میتونه مهم ترین دلیلش باشه؟
پاسخ:
سلام.
من فکر می کنم اغلب دانشجوها تلاش می کنن تمرین حل کنن ولی چون نمی تونن کلا از خیرش می گذرن.
استاد این ترس واقعا از کمبود اعتماد بنفس  نیست چون ک بنا به گفته دوستام من آدم  بااعتماد بنفسی هستم اما باید اعتراف کنم بااینکه معتقدم "من هر کاری ک تصمیم به انجامش بگیرم انجامش میدم" اما در این مورد اصلا اراده ای ندارم تازگی تصمیم گرفتم برای تمام درسام  سعی کنم مثل قبل فقط تمرین های مهم رو حل نکنم وهرچی تمرین پیدا میکنم حل کنم شاید اراده م برای مقابله با ترس از جواب دادن زیاد بشه(البته میدونم ک تصمیم به کار خسته کننده یا شاید سختی گرفتم اما چاره ای جز این به ذهنم نمیرسه)

سلام استاد

من در مورد این مشکل خودم فکر میکنم یکی از دلایلش اینه ک خیلی مسئله رو سخت میگیرم! یعنی ذهنیتم از مسائل ریاضی اینه ک معمولا فکر میکنم ممکنه نتونم اون سوال رو حل کنم و همین باعث میشه به مشکل بخورم

امروز برادرزاده مو به خواست خودش امتحان کردم اون هم دقیقا مثل منه توو یکی از سوالا چندتا مستطیل و مربع توو در توو کشیدم و بخش هایی از اون ها رو رنگ کردم و ازش خواستم مساحت رنگی شکل رو محاسبه کنه وقتی شکل رو دید از ترس رنگش پرید!!! و کلا هر چی از ریاضی بلد بود رو انکار کرد اصلا یادش رفت مساحت مستطیل چیه؟باورم نمیشد یادش رفت16-7میشه چند؟!

من فکر میکنم استرس زیاد باعث این واکنش میشه که من هم دقیقا همین استرس زیاد رو سر امتحانام دارم

پاسخ:
سلام.
آره به نظر نوعی ترس  از نوشتن وجود داره.

سلام . به نظر من مهمترین ضعف تو حل مساله ضعیف بون بچه ها تو پایه هست ! آیا درست فکر میکنم ؟؟؟

پاسخ:
سلام. به نظرم یکی از مهم ترین علت هاش همینه. اما گاهی دیده میشه دانشجو تمام مطالب لازم برای حل مسئله ای رو بلده ولی نمیتونه اون رو حل کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی