برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

این روزها

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۵۹ ب.ظ

 دو سه روزه مشغول نوشتن یه مقالم، دارم با لاتک تایپش می کنم کار کردن با لاتک در مقایسه با وورد اگرچه کمی کندتر هست، ولی نتیجه کار تمیزتر در میاد و مشکلات وورد مثل بهم ریختن متن و اینجور چیزها رو هم نداره.

کلا اینکه لیسانسم محض بوده خیلی به نفعم تموم شده چونکه خیلی از اثبات ها رو براساس چیزهایی که تو لیسانس از آنالیز و حتی توپولوژی یاد گرفتم انجام میدم.مشاهده من میگه اغلب افرادی که از محض تغییر گرایش به کاربردی دادن موفق تر از کسایی بودن که از اول کاربردی بودن.

برای نوشتن یه مفاله تو ریاضی اول باید یه ایده خوب داشت (این قسمت یعنی پیدا کردن یه موضوع خوب که روش بشه کار کرد، خیلی سخته) گاهی ماه ها میگذره و هیچ چیز به درد بخوری به ذهنت نمیرسه، بعد باید اثبات درستی ایدت رو بنویسی این قسمت کار بیشتر از هر قسمت دیگه مقاله متکی به مهارت ریاضی و دانش ریاضی است. و بعد باید شروع به تایپ مقاله کنی. اغلب افرادی که من دیدم از جمله خودم وقتی کاری رو شروع میکنن و اون رو به نتیجه میرسونن وقتی میخوان کار رو تایپ کنن و نهایی کنن حوصله انجام این کار رو ندارن.

  • عباسی

نظرات  (۳)

مطالب تایپ شده تو وردو  وقتی تو یه کامپیوتر دیگه اجرا میکنه بهم میریزه برای رفع این مشکل باید اونو به pdf تبدیل کرد .تو ورد 2010 به بالا تو بخش save az فرمت pdf را انتخاب کنید.

یه ایراد دیگه هم طراحی جدوله که اگه بخوای جدولی رو ادیت کنی خیلی وقت ادمو می گیره و مدام بهم میریزه .فعلا راه حلی خوبی بلد نیستم

  • متخصص تایپ
  • برای تایپ در ورد برای بهم نریختن متون فارسی تایپ شده و فرمول های ریاضی defult language را به فارسی تغییر دهید و برای تایپ فرمول ها از math type استفاده کنید
    پاسخ:
    من کلی از این نقشه ها رو اجرا کردم ولی اگه بخواهید یه مطلب مثلا بیش از 30 صفحه ای رو با ورد تایپ کنید که کلی توش شکل و جدول داشته باشه هر کاری می کنی بهم میریزه و اعصابت بابت درست کردنش بهم میریزه.
    سلام
    من دقیقا نفهمیدم این لاتک چی هست
    البته میشه فهمید نرم افزاره اما از ویکی که خوندم دقیقا نفهمیدم چه تئوری ای پشتش هست که باعث این سهولت میشه
    حالا از کجا باید نرم افزارش رو پیدا و تست کنم؟
    پاسخ:
    سلام.
    یه نرم افزار برای تایپه. اگه تو اینترنت سرچ کنید میتونید پیداش کنید. البته برای تایپ فارسی شما باید پارسی تک یا همون زی پرشین رو نصب کنید. تو اینترنت سرچ کن زی پرشین اونوقت لینک های دانلودش پیدا میشه. اگه بخوایید چیز کوتاهی مثلا در حد 5 صفحه رو تایپ کنید بهتره از همون وورد استفاده کنید مگه اینکه بخوایید یه متن طولانی رو تایپ کنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی