برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

عبرت های تاریخ

شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ

ابن عمیر قاضی القضات کوفه میگه که در قصر کوفه  پیش امیر عبدالملک مروان بودم که سر مصعب بن زبیر رو برای عبدالملک آووردن. در این حال من خیلی مضطرب شدم عبدالملک از من پرسید علت این اضطراب چیه گفتم: من تو همین قصر و همین جا پیش ابن زیاد بودم که سر حسین (امام حسین علیه السلام) رو برای ابن زیاد آووردن. و بعد همین جا پیش مختار ثقفی بودم که دیدم سر ابن زیاد رو برای مختار آوردن. و باز همین جا پیش مصعب بودم که دیدم سر مختار رو برای مصعب آووردن و حالا هم همین جا هستم و می بینم که سر مصعب رو برای شما آووردن. عبدالملک وقتی این حرف رو شنید دستور داد تا قصر کوفه رو خراب کنن. (من این مطلب رو سال ها قبل داخل یه مجله خونده بودم).

-------------------------------------------------------------------------

تو جنگ جهانی اول زمانیکه آلمان شکست خورد. تو اطراف پاریس یه واگن قطار بود که داخل اون آلمان قرارداد تسلیم شدن رو امضا کرد. ، ۲۲ سال بعد و پس از شکست فرانسه از آلمان در سال ۱۹۴۰ میلادی ، هیتلر دستور داد قرارداد تسلیم فرانسه به آلمان باید در همان واگن و در همان محل به امضاء برسد.و سربازان آلمانی در میدان کنکورد پاریس همون جایی که فرانسوی ها بعد از جنگ جهانی اول رژه پیروزی رو برگزار کرده بودن, به نشانه پیروزی رژه برگزار کردن. در سال 1944 بعد از نمایان شدن آثار شکست آلمان, هیتلر دستور داد تا این واگن رو منفجر کنن تا مبادا مجبور بشن دوباره داخلش بیانیه تسلیم آلمان رو امضا کنن. هر چند در نهایت این کار سودی نداشت و آلمان تسلیم شد.

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی