برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

خواندن آنالیز برای ارشد

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ب.ظ

بعد از چند روز  بدون اینترنت (پر سرعت) بودن امروز دوباره اینترنتم وصل شد. یکی از خوانندگان وبلاگ در مورد نحوه خوندن دروسی مثل انالیز برای کارشناسی ارشد پرسیده بود.

1- واقعیت امر اینه که اگه درسی همون موقع که دارید پاسش می کنید خوب خونده باشید؛ بعدا تو کارشناسی ارشد مشکل چندانی تو یادگیریش ندارید. به شخصه درس هایی رو که موقع پاس کردنشون توجهی بهشون نکردم بعدا هم توشون مشکل داشتم!!!

2- من این توصیه رو قبلا کردم و باز هم می کنم، برای کارشناسی ارشد صورت قضیه ها و تمرینات مهم رو بلد باشید و بعد تا میتونید مثال و مثال نقض یاد بگیرید. طوریکه اگه مثلا به شما گفتن تابعی مثال بزنید که در خاصیت قضیه مقدار میانی صدق کند ولی پیوسته نباشد با چند ثانیه فکر بتونید مثال بزنید. یا اگه گفتن دنباله ای مثال بزنید که کوشی باشد ولی همگرا نباشد بتونید به راحتی براش مثالی بزنید.

یه کتابی هست به اسم مثال نقض در آنالیز، نوشته فردی به اسم گلبام هست. نسخه انگلیسیش به راحتی توی نت پیدا میشه. کتاب به فارسی هم ترجمه شده، البته نمی دونم کی ترجمه کرده. مشخصات کتاب رو میتونید توی سایت آمازون ببینید.این کتاب مثال نقض های خوبی داره اما بدی استفاده از این کتاب هم اینه که ممکنه شما رو شرطی کنه و به جای اینکه خودتون تلاش کنید مثال بسازید مثال های اماده رو حفظ کنید.

البته شاید تو این فرصت کم که تا کنکور ارشد مونده بهترین کار اینه که تمرکزتون رو روی مثال هایی  قبلا تو کنکور ارشد طرح شدن بزارید.

  • عباسی

نظرات  (۳)

یبار بحث بود که هندسی فکر کنیم,این میتونه توساختن مثال کمکمون کنه؟
پاسخ:
شاید بهترین راه برای ساختن مثال همین روش باشه

یعنی واقعا با مسلط شدن روی این 3 فصل میشه بیش از نصف سوال هارو جواب داد؟ یعنی آنالیز 2 رو شما نزدیک به 40 درصد تقریب میزنید؟

پاسخ:
من فقط آنالیز 1 رو گفتم.

استاد اگه قرار باشه 60 درصد از انالیز منبع ارشد رو بخونم و برای کنکور اماده کنم شما چه قسمت هایی را ترجیح میدین ؟ قسمت هایی که بهتر میشه یاد گرفت و  جواب داد ؟

پاسخ:
برای مبانی آنالیز فصل: سوم و چهارم و پنجم رودین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی