برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

این چیه؟

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ب.ظ

این لکه قرمز رنگ وسط این عکس چیه؟ منم چند وقت پیش یه عکس از آسمون انداختم و لکه ای مثل این تو عکس وجود داشت که هر چی فکر کردم نفهمیدم چیه و یا چطور ایجاد شده؟


  • عباسی

نظرات  (۶)

یه پدیده هندسی فیزیکیه.به ما تو فیزیک دبیرستان توضیح دادنش.اگر تعداد اضلاع یه چند ضلعی رو به بینهایت میل بدی دایره تشکیل میشه دیگه بنظرم فرق زیادی بینشون نیست
سلام،
این لکه هه رفته توو ذهن من ول کن نیس!!!
اصلا بعضی وقتا این لکه هه بصورت سهمی یا قسمتی از یک دایره هم نیس و به شکل 6ضلعی منتظمه!!! حالا این 6 ضلعی منتظمو کجای دلم بذارم؟!!! :)
جالبه این چند روزه مسیر بیرون و داخل دانشگاهو پیاده میرم با دوربین و با عینک به خورشید نگاه میکنم ببینم چه حالت هایی پیش میاد!!! :))) (دست خودم نیس وقتی این لکه هه ول کن نیست منم سعی میکنم درست بررسیش کنم!!! )
من مثل این لکه رو خیلی باهاش مواجه شدم قسمتی از یه دایره است و تکرار شونده اما اینجا فقط یکیش افتاده بخاطر اشعه های خورشیده اینجوری که یادم میاد.
من قصد جسارتی نداشتما، فقط خواستم بیشتر بدونم!

پاسخ:
یک لکه قرمز شبیه سهمی گون با یک نقطه روشن داخلش؛ داخل این عکس بود که داخل عکسی که من هم انداخته بودم بود. این موضوع برای من جالب بود. همین
چرا این اتفاق عجیبه؟
پاسخ:
برای من عجیب بود شاید برای شما نباشه
پاسخ:
ممنون به خاطر لینک. من وقتی کلمه stuck pixel رو تو گوگل سرچ می کنم اصلا عکسی شبیه اینکه گذاشتم نمیاد!!!چیزی که برای من جالب بود که درست عین همین شکل توی عکس من هم بود. یه چیزی شبیه سهمی گون که داخلش یک نقطه نورانی بود ؛ درست مثل همین تصویر که گذاشتم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی