برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

مهم ترین مسئله ای که ریاضیات باهاش مواجه هست!!!

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ق.ظ

من عمیقا فکر می کنم مهم ترین مسئله ای که ریاضیات باهاش مواجه هست و قویا در حلش ناکام مونده: معرفی یک الگوریتم برای به دست آوردن جواب های یک دستگاه از معادلات غیر خطی هست. من حدس می زنم که اصلا چنین الگوریتمی وجود نداشته باشه !!! اما اگر یه روزی چنین الگوریتمی به دست بیاد (یعنی حدس من اشتباه باشه!!!) اون موقع علم یک گام بزرگ رو به جلو بر میداره. خیلی از مسائل رو میشه به صورت یک مسئله ی غیر خطی مدل کرد که حلشون عموما منجر به حل دستگاه های غیر خطی میشه؛ همون چیزی که ریاضیات در حلش ضعف شدید داره!!!

  • عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی