برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

حرف همینطوری

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶ ب.ظ

الکوریتم های مبتنی بر تکنیک های عددی؛ بسیار سریعتر از الگوریتم هایی هستند که به صورت سیمبولیک (نمادین) یک مسئله رو حل می کنن. در مسائل بزرگ حتی وقتی که این امکان هست به کمک محاسبات سیمبولیک  مسئله رو  دقیق حل کرد و جواب دقیق به دست آوورد؛ اما مسئله زمان اینقدر مهم میشه که مجبور میشیم از خیر تحلیلی حل کردن بگذریم و مسئله رو به صورت عددی حل کنیم.

امروز داشتم سوالی رو حل می کردم؛ تو این مسئله باید چند هزار معادله ی غیر خطی حل میشد. که با روش های عددی این کار کمتر از 2  دقیقه طول می کشید!!! تو چنین مسائلی حتی اگر راه حل تحلیلی هم وجود داشته باشه؛ استفاده از اونها خیلی مقرون به صرفه نیست.

---------------------------

 پ ن: خیلی وقت بود چیزی ننوشته بودم؛ چیز خاصی هم به ذهنم نمی رسید که بنویسم. به خاطر همین گفتم یه مطلب همینطوری ینویسم که شد این مطلب.

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام استاد. خسته نباشین.یه کتاب خوب برای آموزش spss هست معرف کنید؟!اگه لینک دانلود بذارین ممنون میشم
پاسخ:
سلام. ممنون. من با spss کار نکردم!!! و به نظرم تا متلب و یا حتی اکسل هست نیاز به spss نیست!!! اما به هر حال؛ من کتاب خاصی مد نظرم نیست. اگر می تونید کتاب های زبان اصلی بخونید تو سایت آمازون کتاب spss سرچ کنید و بعد براساس اینکه خوانندگان چه نظری در مورد کتاب دادن کتاب مناسب رو انتخاب کنید و بعد همون کتاب رو از اینترنت پیدا و دانلود کنید. اما کار بهتر اینه که قبل از هر کاری زبانتون رو تقویت کنید و برید تو یوتویوب فیلم های آموزشی رو نگاه کنید.
سلام
خیلی برام جالب بود!
فقط میشه یه مثالو نشون بدین؟
پاسخ:
سلام.
سر فرصت این تفاوت در زمان محاسبه رو با مثال اینجا می نویسم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی