برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

ویروس کرونا و چند نکته

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰ ق.ظ

چند نکته که در مورد ویروس کرونا به ذهنم میرسه:

 

۱- ویروس کرونا دیگه هیچ وقت تو دنیا از بین نمیره و صرف نظر از اینکه چقدر پیشگیری کنیم همیشه وجود خواهد داشت، دلیلشم واضحه این بیماری رو اول ۲-۳ نفر محدود داشتن و الان نزدیم به ۱۰۰ هزار نفر بهش مبتلا شدن، خوب اگر دنیا تمام تلاشش رو هم بکنه و مثلا خیلی ایده آل تعداد بیماران رو به ۲-۳ نفر برسونه، باز این دو سه نفر کلی آدم رو آلوده میکنن و این چرخه تکرار میشه.

۲- دو راهکار قطعی بیشتر برای کرونا وجود نداره:

الف) واکسن بیماری ساخته بشه و کل دنیا رو واکسن بزنیم ( با توجه به اینکه گزارش هایی از ابتلای مجدد بهبودیافته گان کرونا وجود داره، احتمالا این کار نشدنی هست)

ب) درمان بیماری کشف بشه و مثل سرماخوردگی معمولی بشه که همه ما چندین بار در طی زندگی بهش دچار میشیم و بعد با دارو خوب میشیم.

 

۳) اگر داروی این بیماری دیر کشف بشه ( مثلا دو سال طول بکشه) احتمالا توی این دو سال بیش از ۷۰-۸۰ درصد مردم دنیا به این بیماری مبتلا میشن!!! برای مدت طولانی که نمیشه  فعالیت ها رو محدود کرد. بالاخره فعالیت ها به حالت عادی باید برگردن و بیماری اون وقت شدت میگیره. من کلا فکر میکنم این مبارزه ای که تو دنیا بر علیه کرونا شکل گرفته آب در هاون کوبیدنه، حتی چینی ها هم با اون سطح از قزنطینه سازی شون به جایی نمیرسن، دیر یا زود خسته میشن و فعالیت ها عادی میشه و گسترش بیماری شدت میگیره. دولت ها با این مبارزه بیهوده شون فقط دارن سرمایه های ملت هاشون رو هدر میدن!!!

 

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام

امیدوارم دارو یا واکسن واسه این بیماری زودتر ساخته بشه.

امروز به پیام و یه ویس برخوردم که واسه پزشک ارسال کردم که ایشون تایید کردن که اگه مقدار ویتامین D بدن فرد بالای ۵۰ باشه دچار بیماری حادتنفسی نخواهد شد. (دلیل علمی و با اصطلاحات پزشکی‌ش رو هم گفته بودن که من متوجه نمیشم تا بتونم اینجا بنویسم)

بخاطر همین توصیه کردن خانم‌ها هفته ای یک عدد قرص ویتامین D, 50000 و آقایون هر دوهفته یکبار میل کنند.(گفتم اطلاع بدم و امیدوار باشم دیگه کسی مبتلا نشه واقعا من دیوانه شدم از تب و بدن درد)

پاسخ:
سلام. ممنون.

امیدوارم این Remdesivir جواب بده

پاسخ:
ان شالله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی