برداشت های من از جهان پیرامون

بایگانی
آخرین نظرات

کارتون خاطرات

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۴۴ ب.ظ

امروز دنبال یه سی دی ویندوز قدیمی می گشتم که به طور اتفاقی رفتم سراغ یک کارتون پر از کتاب های قدیمی و دفترهای قدیمیم. خیلی حال داد چند ساعتی باهاشون مشغول بودم. دفتر هنر کلاس سوم راهنماییم رو دیدم، کلی توش نقاشی کشیده بودم. کتاب ادبیات دوره راهنمایی رو دیدم.

تو یکی از صفحاتش این سوال اومده بود: جمله زیر را با نوشتن یک خط کامل کنید:

کبوتر نامه راسان روی سیم های خطوط انتقال تلفن نشسته است 

 

و من این جمله رو اینطور تکمیل کرده بودم: کبوتر به این فکر می‌کند که اختراع تلفن عجب کار خوبی بوده است چون زحمت من را کم کرده است.

 

کارنامه کنکورم رو دیدم. ریز نمرات دوره راهنماییم رو پیدا کردم. چند تا از کارنامه های دوره دبیرستان رو پیدا کردم. و کلی خاطرات جور وا جور  در ذهنم مرور شد.

 

دفتر کلاس کامپیوترم رو پیدا کردم، کلا در مورد آموزش سیستم عامل DOS بود. 

کارت کتاب خونه ای که مربوط به کلاس سوم راهنماییم بود رو پیدا کردم، یادش به خیر با اون کارت همه دکتاب های ژول ورن رو گرفته و خونده بودم!!! اصلا اون موقع تفریحم کتاب خوندن بود. 

چند تا از مجلات ماهنامه دانشمند رو پیدا کردم، تو دوره دبیرستان هر ماه میخریدم و میخوندمش. اون موقع که خبری از اینترنت نبود، این ماهنامه دانشمند نعمتی بود برای من.

کلا روز خیلی خوبی بود. و خواستم اینجا ثبتش کنم. راستش بعضی وقت ها که پست های قدیمی همین وبلاگ رو هم میخونم همین حس رو دارم. یک وبلاگ قدیمی هم داشتم ماله سال ۱۳۸۷، حیف که حذفش کردم.

  • عباسی

نظرات  (۲)

سلام

من هم که این پست رو دارم میخونم واسم جالب بود..

چند وقت پیش داییم گفت برو توو مدارکم یه برگه رو زود پیدا کن بیار، از اونجایی که با دقت نگاه میکنم :) کارنامه ابتدایی شو پیدا کردم خیلی جالب بود چون ساختار آموزشی اون زمان و حتی اسم درسا در کارنامه هاشونم با ما متفاوت بود..

از مامانم شنیده بودم داییم خیلی شیطون بوده و خیلی اذیتش میکرده ولیهمیشه فکر میکردم بازیگوشی خواهر برادری بوده اون روز فهمیدم نه کلا خیلی فراتر بوده!!!! انضباط ۱۲ :))) بعد به داییم گفتم شما زمان مدرسه مگه رو دست راه میرفتین اخه چجور انضباط ۱۲؟! گفت ببین دایی شما همیشه میخوای یه چیزو پیدا کنی همه زندگیو میگردی؟ :)

پاسخ:
سلام. بله، کلا بعضی درس ها زمان ما بود و الان نیست و بالعکس بعضی درس ها الآن هست ولی زمان ما نبود.
  • حسین رئیس محمدی
  • مجله دانشمند واقعا خیلی برا من که شگفت انگیز و جالب بود. دوره راهنمایی و حتی بعدا اصلا ما اینترنت و منابع و این چیزا نداشتیم و بلد نبودیم. این مجله دانشمند رو به تعداد زیاد تو وسایل برادرم می دیدم

    یادمه مثل یک کتاب وزیری چاپ شده بود با مقالات زیاد و تصاویر جالب، پزشکی، رباتیک و کلی چیزای دیگه.

    مثل اون پست فوتبال محله ما رو بردین به دوران گذشته و خاطراتش

    پاسخ:
    آره مجله دانشمند اون موقع ها که دسترسی به اینترنت نبود نعمتی بود و کلی مطالب جالب داشت.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی